Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,<P>Ik heb een funprogger en ik heb een Jupiter II - Funcard ( Atmel 90s8515-A) PLCC<BR>moeten er tijdens het proggen leds branden ik gebruik trouwens funprom.<BR>de prog geeft no device found on select lpt port als ik funcard II prog geen probleem.<BR>wie helpt??

dat zeg ik ..............linux

Geplaatst:

weet je zeker dat je Jupiter II Atmel <BR>90s8515 is de mijne is 90s8535

Geplaatst:

Hallo<P>Een jupiter II heeft inderdaad de Atmel 90S8535 als pic onboard incombi met 2464 of 2465 anders heb je volgens mij de jupiter I die heeft de 90S8515, dit is trouwens een FQFP Jupiter I, opvolger van Funcard.<P>greetings Admirals

Geplaatst:

Een 8515 is geen Jupiter-1 maar een funcard. Op een Jupiter-1 zit een 90S2343 chip. <P>De vraag was achter of er op de funprogger ook een ledje gaat branden bij programmeren. Welnu, ik ken funprogrammers met en zonder een led gemonteerd - over het algemeen geldt dat op de programmers zonder led er nooit iets brand, en dat op die andere zonder uitzondering iets gaan branden als je programmeert....<P>Ik denk dan ook dat het een veilige gok is dat er of iets met het programma misgaat, of met de hardware mis zit.

Geplaatst:

@klink260<BR>Tijdens het proggen gaat op de funprogger met 1 rode led inderdaad het ledje branden.<BR>Als je de foutmelding "no device found" krijgt is je kaart niet goed.<BR>Je geeft niet aan welke versie funkaart dit probleem heeft (SMD-Wafer) bij een smd uitvoering met 2 dipschakelaars kun je de kaart niet proggen als de schakelaars in de verkeerde stand staan.

Geplaatst:

Hallo,<P>Bedankt voor de reactie`s allemaal.<BR>het probleem lag aan de kaart (was kapot)<BR>nieuwe kaart gekregen en het loopt als een zonnetje.<P>groeten laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

dat zeg ik ..............linux

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.