Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

doppie wat voor funcard is dit ,welke ic zitten op je funcard,en welke softweare gebruik je ,dit moet je eerst weten voordat je progt.<BR>op een funcard zitten normaal twee processers<BR>,een voor datasoftweare en een voor de transmisie .je moet dus twee ic programeren<BR>en afhankelijk van de programeersoftweare<BR>en de hardweare waarmee je dit wilt doen

Geplaatst:

@qmabir<P>Het is een blauw/groene wafer (platic)<BR>en een funprogger.<P>Maar morgen gaat alles terug op de post<BR>want ik zie er geen gat meer in<P><BR> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi aan alle die dit leest<BR>Ik heb van morgen een fun kaartje binnen gekregen<BR>(blauw groen) en een funprogger op printer poort<BR>en nu is het probleem dat hij zegt<BR>no device found at selected LTP port.<BR>maar het programma geeft wel de goede ltp poort aan<BR>en het ledje op de programmer knipert<BR>van groen naar rood en als de programmer niets te doen heeft dan blijft het ledje groen.<P>Dus wat doe ik nu fout want het lukt me deze keer<BR>voor nog geen meter.<BR>wie kan mij iets verder helpen a.u.b.<P>ik heb nog wel een jdm en een phoenix<BR>progger maar daar kan ik volgens mij die fun<BR>kaart niet mee proggen ?????<P>Wie o Wie<P> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Wowwwwww wacht @Doppie,<P>ik had precies hetzelfde, heb toen de progger direct in de LPT1 gestoken zonder kabel ertussen. Uiteraard moet je dan wel even die 2 schroefjes uit de progger halen, anders kannie er niet in.<BR>Daarna werkte alles en heb ik kaartje in 1 x geprogd, met funprom 2.44 en draaien met die handel. Alleen flash en ext eeprom. Dus bij int eeprom geen file plaatsen.<P>Een kind doet de was. Nog nooit zo simpel geweest. En zonder stroom- en verbind. kabel.<P>Klasse Willem, dank je.<P>Coglio cool.gif" border="0

Geplaatst:

@Cogliostro666,<P>Ja was dar maar waar mijn programmer<BR>komt niet van willem.<BR>en nu is het probleem aan die funprogger<BR>zit een female steker net als aan m,n pc<BR>dus heb ik een 1 op 1 male steker gemaakt<BR>en kan ik hem ook rechtstreeks om m,n<BR>pc aan sluiten maar dan werkt het nog<BR>niet en komt de melding <BR>no device found at selected LTP port<P>and thats it and no more <P>dus nu is alles terug moeten zij maar kijken<P><BR> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

@Doppie@<P>Aj, ja dat maakt alles anders.<BR>Ik heb wel een male op mijn funprogger. Nou is dit ook een probleem, want de 4 parallele kabels die ik uit de PCgoodies-la viste, hadden alle 4 2 male connectoren en konden dus niet als verbindingskabel dienen. Vandaar dat ik het zo probeerde, gewoon direct in de poort duwen. En verdorie, het werkte. Maar goed, jouw progger heeft dus geen male die in de PC-female past.<P>Bummer.<P>Coglio

Geplaatst:

Wacht us ff, doppie<P>Maar dan past een gewone parallele kabel dus bij jou gewoon. Wellicht ligt het aan het aantal aders?<P>En nog wat ... bij mij werkte het onder w2k wel en onder win98 niet. Wellicht dat het daaraan ligt?<P>Coglio

Geplaatst:

werkt wel op win2000.<BR>Je moet het volgende doen ,ik had hetzelfde probleem:<BR>Het programma draait wel onder Windows2000, maar u dient de LPT Port driver<BR>te installeren. Dit kunt u doen door in FunProgrammer naar het System menu<BR>te gaan en daar 'Install NT Port driver' te kiezen (dit is dus niet alleen<BR>voor NT, maar ook voor 2000 nodig).<P>Wat de kabel betreft had ik ook hetzelfde,je moet een bidirectionele printerkabel hebben met 2 x male.<P>Daarna werkt het prima.

Geplaatst:

Ja dat is allemaal wel leuk en aardig wat<BR>jullie vertellen die progger had dus een<BR>female aansl. en kon dus niet rechtstreeks<BR>op de ltp poort ik heb toen 2 male stekers<BR>aan elkaar gemaakt (gesoldeerd) 1 op 1<BR>en dan kan hij dus wel rechtstreeks op de<BR>ltp poort maar toen werkte het nog niet<BR>ik heb toen alle versies van windows erop<BR>gehad van win95 t/m win-xp maar het mocht<BR>niet baten en op mijn laptop idem dito<BR>dus volgens mij is er iets met de programmer<BR>niet goed ik wacht wel af wat de levarancier<BR>zegt en dan probeer ik het nog maar<BR>eens een keerjte Pfffftt<P>maar zeg eens als je dat weet wat is het<BR>verschil tussen directioneel en<BR>bi-directioneel heeft dat iets met de aders<BR>van de kabel te maken of is dat alleen de<BR>instelling in de bios ECP<P><BR> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.