Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vele postings gelezen, veel geprobeerd maar helaas is het me nog steeds niet gelukt:<P>Ik heb een funcard besteld nadat ik ben uitgekeken met de goldcards.<P>Maar het lukt me niet om deze funcards te programmeren.<BR>Heb dus een VP20 programmer van ome willem<BR>Heb ook verschillende programma's geinstalleerd, maar krijg alleen maar foutmeldingen.<P>Kan iemand me vertellen hoe ik de data in de funcard krijg met mijn configuratie ??<P>bvd<P><BR>Paultje

Geplaatst:

Ik heb dezelfde configuratie en doe het als volgt: Jumpers omzetten, het programma chipcat opstarten en dan de 3in1file's van duck proggen. Werkt bij mij goed.<P><BR>Henri wink.gif" border="0

Geplaatst:

Dank je vriend Radxnl laugh.gif" border="0<BR>Inderdaad op mijn site te downloaden. En dankzij de gewaardeerde bijdrage van Sjaak is er zelfs een komplete beschrijving te vinden hoe je met de VP20 een funkaart programmeert. Je moet dan alleen even ***geen-reclame*** downloaden, want daarvoor is de beschrijving gemaakt.<BR>De zelfde systematiek werkt trouwens ook voor ChipCat als je dat liever gebruikt.<BR>Suk6<p>[ 11-09-2001: Message edited by: Duwgati ]

Geplaatst:

Hallo Duwgati, Ik kan die "bijdrage" van Sjaak niet vinden, terwijl ik (volgens mij) je hele site heb afgezocht. Mijn probleem is nu dat ik een lege funkaart wel kan proggen (met mijn vp20) maar weer nieuwe file's lukt me niet.<BR> <BR>Trouwens m'n komplimenten voor je site, zeer leerzaam.<P>Henri. confused.gif" border="0

Geplaatst:

Waarom kan dit niet met de VP2 ? Is toch identiek hetzelfde ? Ik heb een Phoenix , kan ik het daarmee misschien ?

Geplaatst:

Nee vp20 heeft pic/admel mode. Deze instelling kan met de vp2 niet gemaakt worden. Dus geen funcards mee te proggen<P>Themenk

Geplaatst:

Ik begrijp dit niet echt , heb ook 2 modes , 1 voor de pic te proggen en een smartmouse mode , ook kan ik scakelen tussen 6MHZ en 3.5Mhz

Geplaatst:

Ok ik zal het nog eens uitleggen.<P>De Vp-2 heeft 2 modes:Phoenix/Smartmouse en ludi/pic systeem<BR>Voor pic-mode(pic proggen)staat de schakelaar naar beneden. In de Phoenix-mode staat de schakelaar omhoog(eprom proggen).<BR>Verder kan met de jumper (meest rechts onder de schakelaar) 3.57 of 6Mhz gezet worden. Veelal oudere software programma's kunnen alleen in de 3.57 mhz stand proggen. De nieuwere programma's kunnen ook onder 6 mhz proggen<P>Conclusie: De vp2 heeft 1 jumper!!!!<P>De vp-20 idem dito vp2, alleen deze heeft drie jumpers. Weer een jumper voor 3,57/6 mhz en twee jumpers daarnaast voor admel/pic mode. Deze jumpers moeten gelijktijdig ingesteld worden. Ofwel beide op pin 1-2 gesloten = pic modus ofwel beide op pin 2-3 gesloten = admel stand (dit weer gezien vanaf onder(wip)schakelaar met links de cardreader)<P>Meer kan ik er niet over zeggen. Misschien Willem anders even vragen. Of even je mailadres geven, zodat ik je een schema kan opsturen.<P>Themenk<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Het blijkt dat ik geen VP20 heb maar een VP2.<P>Navraag bij Ome Willem leert me dat een VP2 geen funcards kan programmeren.<BR>Zal dus moeten kijken naar een nieuwe programmer.<P>Heb inmiddels de MasterA2 besteld, kan dus (hopelijk) weer een hele tijd vooruit.<P>Iedereen in ieder geval bedankt voor z'n hulp !!!

Geplaatst:

Ook ik zit vreselijk te tobben met de VP-20.<BR>Toen ik 'm net in elkaar had zitten, had ik nog een rode knipperende led ten teken dat er communicatie was.<BR>Na nagenoeg alle proggers geprobeerd te hebben, en alle settings en jumpers weer veranderd te hebben ben ik nu zover dat het rode ledje de geest heeft gegeven. Ik hoop dat m'n kaart nog goed is.<BR>Nu is hetledje niet defect, maar waarschijnlijk de 4049.<BR>Ik ben dus op zoek naar 2 dingen: Schema van de VP-20 (reparatie lukt eventueel zonder ook wel, maar zou wel makkelijk zijn) en een FAQ voor de combinatie VP-20 en Atmel 8015 kaart funcard compatible van willem.<P>nb @Duwgati, mooie en leerzame site, doch jou genoemde VP-20 verhaal kan ik ook niet vinden. <P>Alvast bedankt...<P>Sat

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.