Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op de site van Dugati de uitleg van de vp20 gevonden maar als ik de stappen (zoals beschreven) uitvoor krijg ik de melding "Sync Error"???????<P>Henri. confused.gif" border="0

Geplaatst:

Henri twee vragen om mee te beginnen.<P>Welke adapter gebruik je. Je moet minimaal 12 volt hebben. Zowel wissel als gelijkspanning kan.<P>En gebruik je een seriele kabel 1 op 1, dit mag zeker geen nulmodem kabel zijn!!!! Test dit met je multimeter.<P>Heb je connector 6 en 7 van je sub D-female connector met elkaar doorverbonden?? Dit kan door een draadbrug te solderen tussen beide. Makkelijker is om dit op de print te doen. Kijk waar connector 6 en 7 beide heen gaan.<P>Verder moet rode en groene led branden bij alleen voeding aangesloten. Wanneer je de seriele kabel aansluit dan gaat de rode led uit.<P>Ik hoor het nog wel.<P>Suc 6<P>Themenk wink.gif" border="0wink.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi Themenk, Ik gebruik de zelfde kabel die wel werkt om een gewoone goldwafer te proggen. Trouwens toen de kaart leeg was kon ik 'm wel proggen. Kan het dan toch nog aan een hardware probleem liggen?? Ik probeer straks een zwaardere voeding, en uh het klopt wat je zegt als er alleen spanning op m'n vp20 staat is zowel groene als rode let aan, plug ik de kabel in is alleen de groene nog aan.<P>Ik heb nog geen oplossing (die werkt) maar toch Bendankt voor je hulp.<P>Henri.

Geplaatst:

Bij mijn VP20 brandt alleen het groene led als de spanning er op staat. De progger werkt ook zonder een draadbrug op de kabel aansluiting.<P>Grootste probleem wat ik had was de voeding. Een trafo met 12 V is echt te weinig. Je moet na de 7812 12 V over hebben en dat kreeg ik alleen voor elkaar met een trafo van 15 V. Met de 12 V trafo had is slecht 9.5V over en daarmee kreeg ik allerlei foutmeldingen en problemen met programmeren.<P>Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt<P>Suk6

Geplaatst:

Yeahhhh, het werkt.<BR>Heb de juiste werkwijze gevonden bij duwgati (bedankt!).<BR>Ook bleek mijn 4090 IC defect te zijn, maar dat veroorzaakte in mijn geval alleen het probleem dat de rode led niet oplichtte.<BR>Het verschil met gold vindt ik wel erg groot, vandaar dat het allemaal niet wilde lukken.

Geplaatst:

Ik heb er inmiddels een 15v addaptor aangehangen maar het het wil nog niet lukken.<P> confused.gif" border="0 Henri. confused.gif" border="0

Geplaatst:

Henri nog een paar opmerkingen. Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd , maar toch.<P>Hoe prog je?? Eerst moet de eprom!!! en dan de pic. Dit kan met een loader. Afhankelijk welke soft je gebruikt.<P>Heb je al eens een andere goldwaver gebruikt????<P>Probeer hem eens te proggen op een goldprogger, of probeer een andere kaart.<P>Hoe heb je de jumpers staan op je progger. Ze moeten wel op de pic-stand staan. Probeer eerst de 3.57 mhz en als dat werkt kun je altijd alsnog de 6 mhz proberen.<P>De seriele kabel moet 1:1 zijn Test dit met een multimeter of dergelijke.<P>Nog niet werkend vraag nogmaals, of anders stuur hem ff op naar Willem. Hij kijkt dan alles ff na voor weinig geld.<P>Suc6

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.