Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 Ik krijg mijn plastic fun kaart niet geprogd met m'n atmelprogger en vp2 (beide van willem). Na lang klooien wil de atmel wel in icprog, maar daarna wel verify error. De 24c64 wil helemaal niet (reset wil niet eens). Iemand een tip?<P>Exposure.
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 Ik geloof dat je met de vp2 geen atmel kan proggen. Het lukt wel met de nieuwe vp20 die voorzien is van een 6 Mhz kristal.
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 De laatste vp2 programmers kunnen wel atmels programmeren (die van mij is van begin 2001 en kan het). Er zijn dan twee jumpers aanwezig onder de hendel. Als deze twee jumpers rechts staan is het de atmel stand, en als ze links staan is het de pic stand.<P>Greetingz,<P>Duzz
Gast Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 Hoi Duzz,<P>Volgens mij ben ik ook in het bezit van deze vp2. Kun je eens aangeven hoe jij dan een funcard (plastic) progt.<P>De twee jumpers rechts gezet (andere positie progt GW en DS9). Ik kan nu wel de 8515 proggen, maar de Eeprom lukt niet.<P>Dankje <P>Bernard
Gast Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 Voor het proggen van de eeprom moet de hendel omhoog (phoenix stand).<P>Kijk voor een handleiding voor het proggen op de satpages van duwgati (satpages.da.ru).<P>Greetingz,<P>Duzz
Gast Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 Hoi Duzz,<P>Dank je voor je snelle hulp, helaas krijg ik nog steeds de melding "Write error on 24c6x Eeprom" Het lijkt erop alsof de programmer niet switch naar 6MHZ.<P>Ik heb een tijd terug iets gelezen over een draadbrugje onder J3. In mijn vp2 bestaat er een draadbrug onder J3, hierdoor staat hij volgens mij altijd ingesteld op 3.5 mhz. Bij het proggen van een GW heb ik ook geen jumper op J3 alleen op J1 en J2. Kun je me hiervan een bevestiging geven en is deze draadbrug ook bij jou aanwezig.<P>Naast J3 staan bij mij twee zilverkleurige modules. Op de rechtse staat "6.000" Waarschijnlijk staat dit voor 6 Mhz. De linkse zal dan wel voor de 3.5 Mhz zijn.<P>Ziet er allemaal wel logisch uit en volgens mij kan dus de draadbrug onder J3 doorgekrast worden.<P>Bernard
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 Na het doorkrassen van het draadbrugje onder jumper 3 en het opvolgen van de instructies op satpages, waar de vp20 wordt besproken, is het mij gelukt om een funcard te proggen met ***geen-reclame*** 1.70 met een vp2. <P>Bij het bestellen van de vp2 heb ik aangegeven dat ik er een 6 Mhz kristal bij op wil hebben voor het proggen van een atmel. Dit is wel vereist.<P>Bedank voor de hulp en succes.<P>Bernard
Aanbevolen berichten