Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 Ik heb net 2 funcards en een progger besteld bij willem.<BR>Kan ik die op dezelfde mannier proggen als een jupiter 1 card (wel andere chips kiezen) met pony prog. Of moet ik een ander programma gebruiken?
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 Voor Twoprog 2.3, heb je speciaal een multiprog 2000 of 2001 nodig.<P>Gebruik gewoon Chipcat 2.3
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 My idea <P>Chipcat werkt simpel en probleemloos <P>have fun, dism
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 tsja, chipcat is inderdaad simpel. Maar eigenlijk doe je altijd een stap teveel (loader -> eeprom -> atmel). <P>Wat ikzelf altijd doe is de atmel proggen met ic-prog (kan ook met ponyprog) en dan de eeprom proggen met bv. picbinedit. <P>Zo hoef je dus niet, als je iets verandert in de eeprom, het 3-stappen plan van chipcat te doorlopen maar kun je via picbinedit alleen de eeprom proggen (through pic-programming).<P>Greetingz,<P>Duzz<P>PS. Wat ik beschrijf is alleen een snellere manier. Chipcat geeft uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 oh ja duzz<P>en kan je dat dan ook bij een wafer <P>met een hex en bin? <BR>dacht het niet <P>bij een smd, kan je direct de atmel en de eeprom aanspreken(maar ook niet met alle uitvoeringen die er zijn), dat klopt, maar met wafer atmel/fun niet.<BR>En niet met elke hex is through pic-programming mogenlijk, ehh is het niet <P>through ATMEL-programming hier <BR>groeten<p>[ 15-09-2001: Message edited by: CAPTAIN PICARD ]
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 Een wafer? Jazeker gaat dat. Als ik de hex van bv. de fun 3in1 op de 8515 schrijf dan kan ik met picbinedit de eeprom schrijven mbv de phoenix stand. (en ja, natuurlijk alleen de eeprom types die worden ondersteund door picbinedit)<P>Dit is dus een plastic 8515 kaart (wafer). <P>Of begrijp ik jou verkeerd?<P>Greetingz,<P>Duzz<p>[ 15-09-2001: Message edited by: duzzz ]
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 jij zegt>>><BR>Jazeker gaat dat. Als ik de hex van bv. de fun 3in1 op de 8515 schrijf dan kan ik met picbinedit de eeprom schrijven mbv de phoenix stand.<P><BR>Heeft de topic starter het hier over de <P>fun3in1 dan? ik zie dat nergens staan hoor <P>maar eh,als dat wel zo is, dan geef ik je 100%gelijk <p>[ 15-09-2001: Message edited by: CAPTAIN PICARD ]
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 Nee, maar daarom staat de bv. (bijvoorbeeld) er ook voor. Het werkt voor iedere eeprom die door picbinedit wordt ondersteund.<P>Het is ook maar een tip hoor. Zoals ik al eerder zei, chipcat werkt ook. <P>Greetingz,<P>Duzz
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 tja klopt <P>je zegt bijvoorbeeld, hehehe<P>ikke niet goed gelezen, Duhh
Gast Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 @Hallo Houbie, voor funcards moet je een<BR>funprogger hebben voor de 3 files inteladen,<BR>flash.hex,interne eprom,en externe eprom.<BR>Werkt via printer port only!!met Funprom v244<BR>werkt perfekt <P>
Gast Geplaatst: 17 september 2001 Geplaatst: 17 september 2001 De loader die die zit er zo snel op. Duurt misschien 5 seconden. Met chipcat werkt het ook goed ,maar chipcat die herkent niet alle crd-bestanden. Wat je kan doen is:<BR>1*. De crd-bestand openen met een text editor en alle 0A 05 in het begin van elke string veranderen in 00 00. dan opslaan als crd bestand.<P>2*. Het bestand openen met ISVedit en dan opslaan als een BIN-bestand.<P>De makkelijkste manier is natuurlijk nr2.<BR>Wat andere pakketjes betreft(met int-eeprom en ext-eeprom).Is er ook een oplossing.<BR>* de int-eeprom moet je renamen in de zelfde directory. Het moet dezelfde naam hebben als de flash voor de 8515 ,alleen de extentie moet anders zijn nl:****.EEP. <BR>Bijv. Flash.HEX = Flash<BR> flash.EEP = interne eeprom<BR> ext-eeprom.hex = externe eeprom (voor de 24cl64)
Gast Geplaatst: 2 oktober 2001 Geplaatst: 2 oktober 2001 Wat voor een programmer moet je dan gebruiken?<BR>Ik heb hetzelfde probleem.<BR> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by satbandit junior:<BR><STRONG>@Hallo Houbie, voor funcards moet je een<BR>funprogger hebben voor de 3 files inteladen,<BR>flash.hex,interne eprom,en externe eprom.<BR>Werkt via printer port only!!met Funprom v244<BR>werkt perfekt <P> </STRONG><HR></BLOCKQUOTE>
Gast Geplaatst: 2 oktober 2001 Geplaatst: 2 oktober 2001 met funprog gebruik je de fun programmer. Met chipcat gebruik je de vp20 bijvoorbeeld.
Gast Geplaatst: 3 oktober 2001 Geplaatst: 3 oktober 2001 Vraagje zijn de volgende programmers geschikt om de flash op een funkaart te proggen :<BR>JDM programmer<BR>Infinity programmer <P>Indien ja met welk progje ?
Aanbevolen berichten