tank Geplaatst: 29 mei 2004 Geplaatst: 29 mei 2004 wie kan mij helpen ik krijg deze error. @home internet breedband Server cannot be found: Configuration: Account: news Server: news Protocol: NNTP Port: 119 Secure(SSL): 0 Code: 800ccc0d ik heb de dns al geflusht stond op hun site. ik heg zonealarm uitgeschakelt,hielp niet. en ik heb de port in de e-tech router opengezet.niks heeft geholpen.
Gast Geplaatst: 29 mei 2004 Geplaatst: 29 mei 2004 Citaat: Server: news Dat is niet volledig...ik ken die gegevens niet van @home, maar ik weet wel dat dit niet juist is. Bij telenet Vlaanderen moet hier staan: news.telenet.be Dus...moet je dit gegeven ééns ff nakijken.
Pionewbie Geplaatst: 29 mei 2004 Geplaatst: 29 mei 2004 Toevallig vorige week ook nog mee bezig geweest en ik vond dat ook heel vreemd, maar het klopt wel, bij @Home is het alleen "news".
Gast Geplaatst: 29 mei 2004 Geplaatst: 29 mei 2004 Dat is inderdaad vreemd...hoe kan jou computer nou weten met welke newsserver hij verbinding moet maken,als daar enkel "news" staat? Er zijn duizenden newsservers waarop je je zou kunnen abonneren.
tank Geplaatst: 29 mei 2004 Auteur Geplaatst: 29 mei 2004 ik heb hem goed na lang zoeken. het is namelijk testnews.home.nl (dit stond niet op hun help site) deze pakt hij wel. nog 2 gevonden. news.rdc1.ov.home.nl news.tilbu1.nb.home.nl
jodokus Geplaatst: 30 mei 2004 Geplaatst: 30 mei 2004 @ sloom draait verschillende news servers (allemaal ruk maar goed) kijk hier maar eens http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=instellingen#vraag6 Als tip heb ik als je serieus gebruik wilt maken van news, neem een commerciele news server: retentie is veel beter, meer nieuwsgroepen, en niet zoveel storingen. Een commerciele news server heb je al voor 8 a 9 euro per maand met 50 gb download. (browse eens wat langer op die troubles at home site) if you gotta go, go with a smile
EL PIÑO Geplaatst: 30 mei 2004 Geplaatst: 30 mei 2004 Dat is inderdaad vreemd...hoe kan jou computer nou weten met welke newsserver hij verbinding moet maken,als daar enkel "news" staat? Er zijn duizenden newsservers waarop je je zou kunnen abonneren. Dat kan als de DNS van de ISP die je gebruikt zo naar hun eigen newsserver verwijst, @Home doet dat bijv. ook met de mailservers. Kloppen doet het echter totaal niet, en volgens de RFC's mag het ook niet zo. Het is trouwens sowieso slimmer om het adres van de newsserver (en andere servers) als FQDN in te stellen als je bij @Home zit, de informatie vind je zoals je gezegd bij Troubles@Home. Dat geeft meer zekerheid dat het blijft werken. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Ome Merde Geplaatst: 1 juni 2004 Geplaatst: 1 juni 2004 pop3 en smtp servers van @home zijn beide mail ook zo vaag.... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen