Gast Geplaatst: 31 mei 2004 Geplaatst: 31 mei 2004 dit is misschien een hele domme vraag maar ik probeer het. is het mogelijk om boven een c band lnbf een ku lnbf te monteren dan de schotel naar boven te bewegen voor ku ontvangst. De schotel is groot genoeg voor de ontvanst nu maar er zal dan wel verlies optreden of is dit in het geheel niet mogelijk. Ik denk nl zo bij een duo feed lnbf houder voor astra hotbird doe je eigenlijk het zelfde alleen nu verticaal vanwege de elevatie hoek bij draaibaar systeem. Is dit het probreren waard want die corotors zijn mij eigenlijk te duur en ik heb beide lnbf's toch liggen en steeds omwisselen verveelt op den duur ook wel.
harry37 Geplaatst: 31 mei 2004 Geplaatst: 31 mei 2004 Waarom er niet naast en de schotel iets verdraaien, dat is makkelijker als de schotel op een polarmount zit toch?
Gast Geplaatst: 31 mei 2004 Geplaatst: 31 mei 2004 Bovendien zou je de schotel dan naar beneden moeten bewegen.
Gast Geplaatst: 31 mei 2004 Geplaatst: 31 mei 2004 als je de polarmount uitrust met een extra motor voor de elevatie zoals ikzelf gedaan heb met mijn schotel,(zie foto'tje hiernaast) dan is jou idee uitstekend.Je draait de schotel eerst naar een bepaalde richting,en handmatig richt je de schotel iets omhoog of omlaag naar gelang je de "c"band lnb hoger of lager dan de oude lnb gemonteerd hebt.de ontvangst is altijd 100% jaren lang!!!
Gast Geplaatst: 31 mei 2004 Geplaatst: 31 mei 2004 bedankt voor de antwoorden ik ga het toch eens uitproberen ik heb net als jouw 2 actuators die had ik speciaal voor eutelsat 21oost gemonteerd en die zal nu van pas komen als het klaar is zal ik wel even een foto plaatsen en feedback over de resultaten. trouwens ernaast lijkt mij niet zo'n goed idee omdat je dan voor 1 sat met c en ku aan boord twee posities hebt. en het verschil moet je weer corrigeren in elevatie vanwege de ellips.
Gast Geplaatst: 5 juni 2004 Geplaatst: 5 juni 2004 Hierbij update heb de opstelling klaar en werkt bijna naar tevredenheid nog wel een vraag De hoek van de onderste lnb moet die gericht staan naar het middelpunt van de schotel of daarboven om het beste resultaat te krijgen ik moet nu nl met de 2de actuator vanaf 15 west en 28 oost bijregelen dit was is niet zo met de c lnbf en toen de ku in het midden zat ook niet. bij ingesloten een foto
Gast Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 vanmiddag kan ik mijn experiment als geslaagd beschouwen De resultaten doen niet onder van een enkelvoudige opstelling. ik kan alleen de smalbandige signalen op amos nog niet oppikken kan aan de atmosferische omstandigheden liggen. Gisteren had ik maar dehelft van de opbrengst maar dit is opgelost ik had nl alles opgemeten en uitgericht behalve even vergeten dat de lnb's wel 45 graden verdraaid waren terwijl die hoek naar mijn weten maar een paar graden moet zijn. middels een diseq kan ik nu schakelen van C naar Ku band De elevatie actuator heeft nu 2 posities in het geheugen. Het heeft mij wel veel tijd gekost om de lnb zo te stellen dat voor beide dezelfde positie in oost west richting geldt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen