Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Nexus-S kaart van Hauppauge en wil daarop de Nederlandse zenders ontvangen.

Dus las ik ergens dat het als volgt moest lukken:

Progdvb installeren.

Bij settings, device list, Sky Star1 over TT hard mode, selecteren.

Bij settings, diseqc de juiste satteliet (Astra) selecteren.

Bij channel list, channel search, de kanalen laten zoeken.

Dan heb je nodig yankse.

Alle files die in de yankse zip of rar staan slepen naar de directory waar progdvb.exe instaat.

Dan afhankelijk met welke windows je draait de volgende file deleten.

Als je op XP draait, yankse_w98.dll

Als je op 98 draait, yankse.dll

En dan heb je nodig een recente softcam.key.

Hierin staan de keys.

Deze softcam zet je ook in de directory waar progdvb instaat.

Je start dan progdvb op klikt op plugins en daar zie je yankse staan.

Deze moet de volgende vinkjes hebben.

Active, Auto pids, AutoEMC, Force CA in PMT, read PMT Always.

En dat werkte heel goed voor ongeveer 2 minuten.

Echter iedere keer dat ik van zender wisselde duurde het langer en langer voor het beeld verscheen. Tot dat er helemaal geen beeld meer kwam bij de gecodeerde kanalen.

Ondertussen heb ik alle key’s die ik kon vinden geprobeerd en verschillende versies van yankse.

Wat wel even helpt is al ik in de device listSky Star1 in de soft mode zet en weer terug schakel naar de hard mode. Als werkt dan weer voor 2 minuten zonder geluid en het euvel herhaalt zich weer.

Wie kan me verder helpen. Zie ik iets over het hoofd of moeten er nog meer instellingen gedaan worden?

Geplaatst:

Het probleem zit niet in de key's, omdat de decodering eerst wel werkt.

Doet het probleem zich bij alle decoderingen voor, of alleen bij b.v. irdeto1, op de ned. kanalen.

Ik veronderstel dat de FTA kanalen geen problemen geven.

Is het beeld in die twee minuten goed, of af en toe blokkerig, als dat zo is kan het aan de signaalsterkte liggen, dus de afstelling van je schotel of de kabel.

Ik had dat ik het begin ook met mijn PCTVsat en progDVB, die sprong er steeds uit. Nadat ik de kabel vervangen had was dit over. Mijn Nextwave 2500 SUC had met de oude kabel echter geen enkel probleem.

Het probleem kan ook in de snelheid van je PC zitten, die heeft het erg druk in progdvb met yankse.

Ik zou eens kijken of het met Mytheatre of dreamDVB beter gaat. Bij mij werkt dreamDVB beter dan progDVB.

Ook de keuze van de video decoder kan meespelen, kijk eens of je een andere dan de standaard Ellecard kunt kiezen.

Succes. Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Albert dank je voor je reactie.

Ik heb alleen nog maar bij de Ned kanalen gekeken dus de irdeto1 codering.

Weet je zo een andere zender op de astra die een andere codering gebruikt dan kijk ik even.

De FTA kanalen geven geen probleem.

Het beeld is en blijft goed. Het gaat fout op het moment dat ik vaak van zender ga wisselen. Als ik 1 zender op laat staan is er geen probleem.

(In de eerste omschijving had ik dat er natuurlijk even bij moeten zetten)

De kabel en lbn is nieuw en de signaalsterke geeft 80 tot 90% aan.

De PC is een PIII op 1 Ghz met 512mb geheugen. De CPU belasting komt bij lange na niet bij de 100%.

DreamDVB geeft helaas het zelfde probleem Mytheatre heb ik nog niet getest.

Wat bedoel je met een andere standaard Ellecard?

Geplaatst:

Op astra 19E zit niet zo veel anders geloof ik. In mijn lijst stond onder TBS nog een TCM en een cartoon kanaal dat in TPSscript uitzend, evenals RTBF sat onder RTBF.

Ik heb een 1,2 Ghz Duron draaien en die heeft het af en toe erg moelijk met de decodering. Als ik ook maar iets anders ga doen stopt het beeld, en soms hangt het systeem.

Heb je nog andere software draaien zoals een virusscanner of zo?

Onder settings, audio and video, direct show, kun je decoders voor video en audio kiezen. Als je niets bijgeladen hebt staat daar alleen de Ellecard decoder in.

In duitse forums heb ik wel gelezen dat er betere decoders zijn, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Verder blijft het een kwestie van zoeken in forums, en veel proberen.

Ik heb in het begin veel gehad aan de duitse forums.

Succes Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Probleem opgelost.

De nieuw versie van progdvb werkt kenelijk nog niet goed met deze kaart. De oudere versie werkt wel prima.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen