roxstar Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 Ik wil graag Astra 1 en 2 en Hotbird ontvangen. Wat kan ik het beste doen; een motor of meerdere LNB's in een houder? Bij een houder heb je 6 graden verschil. Tussen Astra1 en Astra 2 zit 9,3 graden! Wie kan helpen? DM8000S, Visiosat G4, Sony 46inch
Its_Johan Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 Als je alleen die drie wilt ontvangen stel ik een vaste opstelling voor. Dat zapt aanzienelijk sneller en geeft een goed beeld. Zelf heb ik een visio Bisat met drie koppen, zeer tevreden ! zoek maar eens op dit forum, dan zie je dat er al veelvuldig over gepraat is. ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Gast Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 Ik zou gaan voor een motor. Die dingen kosten op dit moment zo'n 70,-- euro. Ben je veel flexibeler en pak je alles. Geen nieuwe schotel nodig, geen LNB's, geen speciale houders etc. En het draaien van de schotel gaat echt wel vlot tussen deze satellieten.
roxstar Geplaatst: 2 juni 2004 Auteur Geplaatst: 2 juni 2004 Its_Johan : Kun je misschien uitleggen hoe je de LNB's hebt gemonteerd? Wat heb ik naast een monoblock nog nodig om de astra2 mee te pikken? Een motor is inderdaad wel leuker omdat je meerdere satellieten kunt ontvnagen, maar de stabiliteit komt dan in gevaar, je blijft uitrichten althans dat is mijn ervaring. DM8000S, Visiosat G4, Sony 46inch
Gast Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 Ik heb zowel ervaring mer een Schotel met motor als Visio Bi-sat. Voor mij zijn alle goede en spannende kanalen te vinden op Astra 1 en 2, Hotbird, Sirius en Thor. Al deze sats ontvang ik perfekt met de bisat. Ik heb de standaard 3 sat beugel van Visiosat + een universele kit voor 3 LNB's waardoor eenvoudig de 5 sats op de bisat te ontvangen zijn. Zoek hier op het forum zijn al meerdere foto's van geplaatst. Dit alles zapt echt vele malen beter dan een schotel met motor. Die heb ik gauw van de muur afgehaald en verkocht. Ik vond het leuk voor de hobby om een keer mee te spelen maar eenmaal geinstalleerd irreteerde ik me vreselijk aan de wachttijden en de dat ik de motor wel is moest bijstellen, kon aan mijn config liggen maar ik vond het niks. Voor mij is de Visio-Bisat, 5 LNB's, Dreambox en Humax echt de perfecte combi. Zo heb ik de voor mij belangrijkste kanalen zoals: - Extreme sports en nog veel meer sport - een 30-tal interessante film kanalen - Veel muziek en zo nu en dan nog wat andere spannende zaken 5x 24x7 en na 24:00 nog eens een veelvoud daarvan. Hoop je hiermee uitgebreid genoeg geinformeerd te hebben, Succes ermee.............
Ome Merde Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 @roxstar : wavoor ontvanger heb je ? dit omdat we wel moeten weten of jouw ontvanger diseqc ondersteund. merDe deze ruimte is te huur
Bigfoot Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 Je moet iig GEEN monoblock plus 3e LNB kopen, dit is erg lastig te combineren. Maar zoals gezegd als je alleen deze 3 sats wil is een vaste opstelling het beste. Als je meer sats wilt kun je beter kiezen voor een motor. Ik zie dat je al 3 receivers hebt. Mocht je meerdere tegelijk willen gaan gebruiken m.b.v. twin LNB's dan is een motor opstelling helemaal problematisch.
roxstar Geplaatst: 3 juni 2004 Auteur Geplaatst: 3 juni 2004 Ik heb slechts een receveir de 5400Z. Ik denk dat ik voor de optie ga met gewone schotel met standaard dubbele lnb houder. Hieraan bevestig ik de universele 3 koppen houder....dan kan ik zelfs Thor ontvangen. Iedereen bedankt...dit topic kan gesloten worden! DM8000S, Visiosat G4, Sony 46inch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen