Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben een newby ,

ik wil euro1080 ,

normale NL zenders ,

evt.canal+ ,

en russische tv ,

wat moet ik doen ?

grote van schotel ? type ontvanger ?

spasieba

DreamBox 500HD

Visio Bisat A1-HB-A2-A3

Panasonic TXP50V20

Geplaatst:

Hoi Spasieba,

Welkom op Sat4all :-)

Je lijst:

>ik wil euro1080 ,

Vergeet HDTV maar even. Allereerst is er tot nu toe maar 1 merk ontvanger (Zinwell) die dit aankan, er zijn ook niet zo bijster veel tv's die dit aankunnen en nog minder die het op een goede manier kunnen weergeven (niet interlaced).

>normale NL zenders ,

Dat kan met bijna elke ontvanger tegenwoordig, mits voorzien van CI sloten. Die heb je ook nodig voor je volgende wensen.

>evt.canal+ ,

Om ook door te gaan op je vorige vraag, je zal voor alle NL zender een Canaal + kaart nodig hebben. Abo op de Canaal + zenders of niet. De zogenaamde vrije zenders (ned 1, 2, 3, RTL4, 5, SBS6, Net5, Veronica, TMF, worden ook gecodeerd uitgezonden.

Wil je aanvullende abonamentsvormen dan is dat eenvoudig met een telefoontje naar Canaal + te regelen.

en russische tv ,

Dat is lastiger al is het heel goed mogelijk, ook zonder abonament. Er zijn een aantal Russischtalige Ukrainse zenders die FTA (free to air) uitzenden en ORT international. Die zijn allemaal zo te ontvangen zonder kaart en geldig abonament.

Wil je echter ook NTV, en de pluszenders als nashe kino, djetski mir, enz. dan zal je een Viaccess ontvanger of een Viaccess module in je ontvanger moeten hebben met een smartkaart. Deze zenders zijn niet echt gratis, het is gewoon een dure hobby.

>wat moet ik doen ?

Eens langsgaan bij een satellietspeciaalzaak. Die kunnen je alles haarfijn uitleggen en je kan er ook nog eens kijken hoe alles werkt.

>grote van schotel ? type ontvanger ?

Minimaal 1 meter, 1.20 meter aan te raden. Welke ontvanger is geheel afhankelijk van jouw budget.

Alle mogelijke zenders kan je (ook in het Russisch) vinden op www.satcodx.com en www.lyngsat.com

Let er wel op dat de zenders op Sesat 36 oost hier in Nederland niet te zien zijn. Ook alle C-band zenders moet je vergeten. dit zijn de zenders die niet uitzenden op 11 of 12GHz.

Meestal zit er een plaatje bij van het ontvangstgebied (footprint) van de zender. Ligt Nederland niet binnen deze footprint dan moet je deze zender dus gewoon vergeten omdat deze hier niet of heel moeilijk te ontvangen is.

Paka,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Russische zenders vind je een beetje op Sirius en Hotbird.

De Nederlandse zenders zitten op Astra op 19,2° Oost.

Om de Nederlandse zenders, Canal + en Euro 1080 te bekijken zou ik nog even wachten. Ik heb gehoord dat binnenkort een smartcard (waarmee je gecodeerde zenders, wat Euro 1080, de Nederlandse zenders en Canal + allemaal zijn) komt waarmee je dat alles kan ontvangen (de cards die er momenteel zijn decoderen Euro 1080 nog niet).

Om Euro 1080 te kunnen zien zal je een speciale ontvanger moeten hebben die de speciale uitzendnorm aankan.

De ontvanger in kwestie zal allicht niet zo goedkoop zijn!

Een schotel van een meter zal wel voldoende zijn. Je hebt hierop drie lnb's (ontvangstkoppen) nodig, omdat je dan drie satellieten zou kunnen ontvangen.

Een schotel van een meter zou je voor 50 à 75 euro moeten hebben.

20 euro per lnb.

Kaartje weet ik niet zeker, maar dacht dat dat toch 200 euro ging kosten (zonder Euro 1080 80 euro).

Gewone ontvanger voor wat jij vraagt heb je al vanaf 200 euro. Met Euro 1080 wordt het allicht een stuk duurder.

Zeker dat je Euro 1080 wil? Gaat veel extra kosten, denk ik zo. Maar ja, het is maar wat je wil!

Groetjes, en succes.

P.S. Gebruik misschien de zoekfunctie van dit board eens.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

De Sirius sat is interesant omdat daar veel Rus/ Oekr/ Baltische zenders op zitten die FTA uitzenden, en ook een aantal in de gekraakte codering Viaccess-1. Die kun je dus op een alternatieve manier ook zonder abonnement bekijken.

Qua schotel zou ik kiezen tussen of een draaibare of een schotel die zowel Astra 1, Hotbird, als Sirius ontvangt, met drie koppen. Dat kan bijv. met een Visiosat Bisat met extra beugel, maar er zijn ook goedkopere mogelijkheden.

Geplaatst:

ik heb een plasma scherm wat HD signaal weergaven kan ,

dus wat dat betreft zou ik euro1080 willen .

Is er dan een kop met 3 lnb's (voor die 3 sats) waarmee je dan met 1 coax kabel naar je ontvanger kan?

DreamBox 500HD

Visio Bisat A1-HB-A2-A3

Panasonic TXP50V20

Geplaatst:

Nee, je moet 3 LNB's monteren in een speciaal houdertje op bijv een schotel van 80-90cm of een Visiosat Bisat. Die hebben allemaal een coax kabel naar een Diseqc 4in1 switch en vervolgens 1 kabel naar je receiver (die het diseqc protocol ondersteunt - dit doen bijna alle nieuwe modellen)

PS: pajaalsta

Geplaatst:

en die drie koppen zijn dan gericht op

Sirius en Hotbird en Astra ?

of is dat voor Astra 1 , 2 en Hotbird ?

DreamBox 500HD

Visio Bisat A1-HB-A2-A3

Panasonic TXP50V20

Geplaatst:

De koppen zijn gericht op Astra 1, Hotbird en Sirius.

(Er zijn meerdere Astra's: op 19,2° Oost, 23° Oost en 28° 0ost. Voor wat jij vraagt heb je alleen Astra op 19,2 nodig.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Beide mogelijkheden kunnen, maar in jouw geval neem je het beste Astra 1, HB, en Sirius.

Evt. kun je ook kiezen voor een schotel waar nog meer sats op zitten, bijv. Thor, Amos.

Geplaatst:

visiosat bisat hangt ,

met 3 lnb's

en een 4 switch ertussen ,

alles werkt ,

astra 1 , astra 2 krijg ik maar een paar

zenders van (bbc's ) en van de hotbird ,

daar zoekt die op , vind die ook dingen ,

maar op het eind loopt die vast ,

wat zou dat kunnen zijn ?

Heb trouwens nu een quali1080 receiver ff als proef

DreamBox 500HD

Visio Bisat A1-HB-A2-A3

Panasonic TXP50V20

Geplaatst:

Die receiver ken ik niet. Misschien is je kanalenlijst vol?

Op de Astra 2 is het meeste gecodeerd in Videoguard overigens, dat krijg je niet open zonder kaart. Maar wilde je niet de Sirius hebben ipv Astra 2?

Geplaatst:

De LNB kun je op 4 manieren schakelen: horizontale vs verticale polarisatie en hoge band vs. lage band. Het is mogelijk dat 1 of meerdere van deze combi's niet werkt, dit kun je checken door te kijken welke frequenties hij niet pakt. Probeer een aantal freq's op de hotbird handmatig te scannen.

PS: zit er wel een CI slot in die receiver voor een CAM? Omdat je anders moeilijk de Viaccess gecodeerde Rus. zenders open zal krijgen, tenzij er allcam software beschikbaar is.

Geplaatst:

zoals beschreven ,

ik ben een newby ,

wat bedoel je met een cam ?

Er zit alleen een slot in voor

een soort bankpas .

ps. deze receiver heb ik ff om te

proberen , is nog niet mijn uiteindelijke

keus .

DreamBox 500HD

Visio Bisat A1-HB-A2-A3

Panasonic TXP50V20

Geplaatst:

In de cam steek je normaal je decodeerkaart. Zoals jij het beschrijft denk ik dat de cam ingebouwd is in je receiver ('embedded'). Als dit niet zo zou zijn zou je een losse cam moeten kopen en daar dan je kaart insteken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen