velsatis Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 hoi medesatters, ik heb het volgende probleem, ik heb 2 visiosat bisatellite schotels, de ene staat gericht op astra 1, astra 2 , en hotbird. de andere staat gericht op sirius en thor. achter elke schotel hangt een diseqc switch 4/1. er komen nu dus 2 kabels het huis binnen, deze wil ik aansluiten op een spaun sur 220 ,is dit een goed idee? belangrijker is nog wel hoe stel ik de satelliet configuratie in op mijn dreambox. heeft iemand hier ervaring mee?? alvast bedankt voor de hulp.
Gast Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 @Velsatis, dit is heel goed hierbij ook de link hoe je het moet instellen in je image. http://dreambox.sjerom.com/ en dan gaan zoeken op wavefrontier. Dan staat onderaan Soapbox en daar moet je de 2e van hebben en dan krijg je een hele precieze uitleg van hoe en wat. mvg Olav
Fidel Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 Ik kan dit beamen. Moet netjes werken (doet het bij mij ook) Fidel PS De diseqc switches achter de wavefrontier/visiosat moeten wel cascaderende commando's aankunnen (ik dacht dat je dan 2.0 moest hebben [maar weet ik niet meer zeker]). Het is nu te donker en te koud buiten om te checken Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000
Gast Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 @Fidel, nee hoor dat hoeft niet. 1.2 moeten ze kunnen. De spaun doet de rest. mvg Olav
Fidel Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 Olav Je hebt gelijk. Ik wees er alleen even op omdat een diseqc 1.0 niet werkt (want die had ik eerst) Fidel Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 hoi, a) volgens meter kun je die allemaal op een sateliet krijgen happy birthday Olav c) stel diseqc 1.1 in in de dreambox cheers Vienna Ultravox
velsatis Geplaatst: 3 juni 2004 Auteur Geplaatst: 3 juni 2004 hoi medesatters, bedankt voor jullie antwoorden, waar hebben jullie de spaun gekocht?. volgens meter kun je inderdaad 5 satellieten op de visiosat ontvangen, maar dan moet de schotel wel zicht hebben op het zuidwesten i.v.m sirius en thor. dat zicht heeft de schotel niet i.v.m bomenrij vandaar dat ik 2 schotels gebruik op 2 verschillende plaatsen in de tuin. bedankt voor het meedenken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen