arnoldjan Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 Ik heb steeds het probleem dat ik geen files (in dit geval dreamflash) can copieeren naar het flashgeheugen. Het is net alsof ik geen rechten heb. naar de USB stick schrijven kan wel. Ik kom dit zo vaak tegen, soms ook met het wegschrijven van settings. Ik gebruik een FTP programma. Ik de SF image (blackadder) als basis. Ik probeer de rechten van de map te varanderen maar ook dit lukt niet. Ter info mijn FTP prog. geeft could not create file. dit lijkt een rechten probleem - of is het capaciteit?? ik hen een erase.img trachtten te flashen en de flashsoftware gaf aan iets aan van file to big. waar moet ik het zoeken.... ik word er even niet goed van na 2 avonden (maar) prutsen. wie het weet..... thanks Arnold
pippen2 Geplaatst: 2 juni 2004 Geplaatst: 2 juni 2004 In /var zal je altijd rechten van bestanden moeten kunnen veranderen. Daarbuiten niet. Veel past er alleen niet in. Mijn flash heeft nog maar zo'n 500K over. Dit kan je zien door met telnet in te loggen op de Dreambox, en dan het commando "df" opgeven. Daar zie je o.a. /var staan. Onder "available" staat het aantal K's dat beschikbaar is.
arnoldjan Geplaatst: 2 juni 2004 Auteur Geplaatst: 2 juni 2004 het df commanddo laat geen /var zien wel /dev/root use 100% /dev/mtdblock use 94% het lijkt erop dat hij vol zit, terwijl ik enkel de settings (surfer) geplaatst heb. ik heb ook een flash erase gedaan Kan het zijn dat de flash niet helemaal leeg is bij aanvang? En hoe kan ik hem helemaal factory reset leeg krijgen? Het plaatsen van een erase.img lukte niet (dmv dreamup serieel) ..??? hellup
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen