Gast Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 Is het mogelijk om het dos commando "net" uit te voeren vanuit een .exe bestand?, dit omdat ik het commando wil uitvoeren op een server waarop geen dos aanwezig is
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 welke server? novell w2000 unix linux ? cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 yep zie bijlage cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 Ja, oke. maar ik heb geen toegang tot dos. en ik kan ook cmd niet uitvoeren omdat ik het commando run niet heb in me start menu
EL PIÑO Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 Vreemd dat je Run/Uitvoeren niet op je PC hebt? Beveiligd zeker? Maar goed, als het kan kun je ook gewoon een snelkoppeling (op het bureaublad of in start menu) maken met daarin het commando "cmd" of "command". Werkt ook perfect. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 uuuuuuuuhhh... hoezo geen cmd? misschien niet in het startmenu maar die is zeker wel mogelijk met winscript.. van welke machine met die exe wil je op de server een net commando uitvoeren? winscript.... << anders is het heel rudimentair ook met telnet mogelijk cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 het werkt hier perfect, maar het bestand (net.com) dat ik naar de win2000 server gekopieerd heb is afkomstig uit windows xp, kan dit nog last?
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 zou heel apart moeten zijn als de xp niet op server met service packs werkt.. cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Tonskidutch Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 sorry el pino spreek me beurt voor The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast Geplaatst: 3 juni 2004 Geplaatst: 3 juni 2004 Nog 1x voor de duidelijkheid. Ik heb een computer met daarop het besturingssysteem windows xp, ik maak daarmee verbinding met een win2000 server. op die server was het bestand net.com niet te vinden, (en ik kon hem van mijn eigen computer ook niet naar de server kopieeren) Ik heb net.com dus via mail op de server gekregen. Het enige wat ik nu moet doen is een snelkoppeling maken op de server met b.v "net send 80.60.234.23 Test" daarin. Dan moet het lukken?
Gast Geplaatst: 4 juni 2004 Geplaatst: 4 juni 2004 Met een bat file kan je alle opdrachten uitvoeren die je normaal vanuit de command prompt doet. Dus een tekstbestandje maken met de net send opdracht en opslaan als .bat Als het venster open moet blijven, moet je er pause achter zetten. Dit is altijd makkelijk als een over ijverige systeembeheerder je commandprompt geblokkeerd heeft. mvg, Alex
JaNuZz Geplaatst: 4 juni 2004 Geplaatst: 4 juni 2004 Citaat: Nog 1x voor de duidelijkheid. Ik heb een computer met daarop het besturingssysteem windows xp, ik maak daarmee verbinding met een win2000 server. op die server was het bestand net.com niet te vinden, (en ik kon hem van mijn eigen computer ook niet naar de server kopieeren) Ik heb net.com dus via mail op de server gekregen. Het enige wat ik nu moet doen is een snelkoppeling maken op de server met b.v "net send 80.60.234.23 Test" daarin. Dan moet het lukken? Duh? Als je dat net.com nou op de server of op je eigen pc hebt staan dat maakt geen ene mallemoer uit, hij wordt lokaal op jouwn pc uitgevoerd hoor.....
Gast Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 als ik lokaal werk zit ik niet in het netwerk, als ik een snelkoppeling maak naar cmd kom ik er niet in omdat de netwerkbeheerder me de toegang ontzegd heeft, als ik een snelkoppeling maak met net send blijf ik in een leeg dos window steken.... een .bat file maken is een laatste optie???
Tonskidutch Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 als je administrator / beheerder dus bepaalde rechten heeft afgenomen is het hacken geblazen maar ook kun je als je lokaal werkt niet op het LAN netwerk komen bij juist ingestelde servers, wel kun je op internet als je de proxyinstellingen kent. als hij de switches ook heeft dichtgenageld kom je ook geeneens op internet. cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen