Ga naar inhoud


Radeloos met Linksys router


Gast

Aanbevolen berichten

Sinds kort een Linksys WRT54g breedband router/accespoint

en een USB netwerk adapter gekocht. Dacht hiermee van de kabels af te zijn maar dat lukt niet. wat mis ik nog ?

Met een netwerk kabel aangesloten op het accespoint lukt

internetten wel, zonder niet.

 

Bij voorbaat dank van een vreselijke domoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yo,

 

Kun je mischien wat meer gegevens vertellen? hier hebben we weinig aan "hij doet niets" .

 

Wat zijn je ip-instellingen op router, staat DHCP wel ingeschakeld, heb je WEP ingeschakeld of mac filter?

 

wat voor ip-adres krijgt je usb kaart?

 

Grt, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat dat dan dat usb netwerk dinkie is..

 

ik denk dan ook dat het probleem niet zozeer het accesspoint is maar de configuratie van de draadloze netwerk kaart die er mee moet praten,

bv dat de driversoftware ruzie maakt met de

Wireless Zero Configuration-service van windows xp.

 

maar vertel verder welk besturings systeem zit er op de pc die je draadloos wilt gebruiken???

en kun je je accesspoint zien vanaf die pc?

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Jan,

Sorry maar het heeft even geduurd om wat dingen op een rij te zetten. DHCP is ingeschakeld en WEP staat op disable en

waar zie ik het IP adres van de USB kaart ?

Mogelijk kan ik je via een email wat schermafdrukken mailen

waardoor het wat duidelijker wordt. Gisteren drie kwartier gebeld met de support afd. van Linksys maar nog steeds geen

toegang tot internet. Met Http//192.168.1.1 freq. etc gewijzigd maar ook dat geeft geen oplossing.

Mogelijk kun je me verder helpen.Bij voorb. dank,

 

Jan van Weereld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat je usb(wireless) netwerk kaartje goed ge- installed is ?

zo ja zie je wel je netwerk maar kan je niet connecten??

welke mode staat de linksys b,g, of mixed mode ??

ikzelf heb ook een uurtje moeten klooien met een linksys en mijn aspire notebook,maar uiteindelijk werkt het wel,

 

ps. als je een dos prompt oproept en je typt ipconfig /all in dan zie je of je kaartje een ip toegewezen krijgt.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje warrig allemaal dit verhaal.

 

Zelf heb ik een Linksys en heb geen problemen kunnen constateren.

 

1. Sluit je modem (ADSL-Ethernet) aan op je WAN poort van je Linksys

2. Je vaste PC kan je dan via een ethernetkaartje op 1 van de vrije poorten op je Linksys aansluiten.

3. Wil je je vaste Pc Wireless laten lopen via de Linksys, installeer de USB adapter op je PC en volg de aanwijzingen

bij nieuwe netwerkverbinding in XP.

4. Laptop idem-dito.

 

Dit moet werken en ik heb niets in hoeven stellen van de Linksys (Reset hem eventueel door 6 seconden de reset knop in te drukken)

Wil je de Linksys encryptie inschakelen gewoon benaderen via het IP adres van de Linksys (zie manual) het password is standaard na de reset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je de drivers van je usb dongle nog niet geinstalleerd ofwel?

Als dit wel zo is moet je bij de instellingen gaan kijken van deze drivers en verbinding maken met de accesspoint

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen bedankt voor zijn of haar reactie.Heb de problemen met o.a. jullie hulp kunnen oplossen: onder win XP geen software voor de adapter van Linksys installeren maar alleen de drivers.

 

Met. vr. groeten

 

Manadarijn68

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...