Gast Geplaatst: 5 juni 2004 Geplaatst: 5 juni 2004 Na het plaatsen van een nieuwe tape (jvc!!) krijg ik bij het afspelen "head cleaning, use clean casette" Ik heb inmiddels een reinigscassette gebruikt maar het probleem is niet over, het gaat om een jvc dvx9e. Help, wie weet hiermee een raad?
Steve Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 krijg je die verschijning ook bij het afspelen van oude tape`s ?Is dit alleen het geval bij een nieuwe tape,spoel dan de tape heen en weer terug.Als je die melding bij elke tape krijgt is of de kop vuil of de aandrukrol versleten. of het kan ook voorkomen bij het gebruik van een ander merk tape.is het opgenomen beeld wel goed ?Het kan ook zijn dat de kop zo vervuild is dat een reinigings tape ook niet meer werkt.laat ook nooit als je de camera niet meer gebruikt de tape er in zitten.
scaramanga66 Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 Hoe gek het ook klinkt, gebruik in een JVC camera geen Sony en/of TDK tapes. Schijnt niet goed te gaan en deze melding komt dan ook geregeld voor. Zelfs bij de importeur is dit bekend. Groet
oerstroeper Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 Laatste klopt, item is zelfs in een bekend Nederlands consumentenprogramma aan de orde geweest. Hierna volgde een mailing van de importeur aan alle dealers met deze info.
Gast Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 Ik gebruik zelf voor mijn jvc camera altijd jvc of maxell tapes....deze hebben nog nooit problemen gegeven. Waak er ook voor dat je je tapes niet altijd in je camera laat zitten. Als het probleem niet oplost m.b.v. een cleaning tape dan ben ik bang dat de camera terug moet naar de dealer.Ik weet niet of je nog garantie heb. Als er niet in de handleiding iets staat over het gebruik van een speciaal merk tapes, dan zou ik hier op gooien bij je leverancier als ik jou was suc6
marco24 Geplaatst: 6 juni 2004 Geplaatst: 6 juni 2004 die melding ligt absoluut aan de tape ik heb hier een camera van 4 maanden oud grd-70 en een paar tdk tapes gaven al direct die melding gewoon fuji of jvc tapes gebruiken met je jvc camera (dat schijnt het allerbeste te wezen) en je hebt geen last meer met rare meldingen en gebruik absoluut geen sony in je jvc die hebben hele batches tapes gehad die niet goed waren en je koppen vervuilde
Gast Geplaatst: 7 juni 2004 Geplaatst: 7 juni 2004 ik heb de melding zowel bij een nieuwe JVC tape als bij een nieuwe TDK tape. Beide tapes heb ik heen en weer gedraaid en "gezwart", maar het probleem blijft bestaan. Het is alsof hij opneemt vóórdat oude beelden zijn gewist. Ik denk dat het verhaal van Steve dichtbij de werkelijkheid ligt. Hij gaat binnnekort naar de zaak waar hij gekocht is, hij zit gelukkig nog in de garantieperiode. IK had hem echter binnen 2 weken nodig, daarom had ik hier gevraagd om een gouden tip. Als die er is vóó'r donderdag a.s. laat het aub weten. Volgens moet hij goed gereinigd worden maar ik doe het niet, anders is hij echt helemaal defect.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen