Ga naar inhoud

Fun Atmel - Humax - ARGHH &*@!%#@X!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen<p>Na zo'n 12 avonden prutsen, proggen, flashen en eindeloos forums lezen begint het stoom al aardig uit mijn oren te piepen.<p>Wat heb ik: Mastera-2, alle bekende prog-software, FUN, GW en Jupiter-2 kaart.<p>Humax IRCI5400, H208, 1.03.06, ID 0016.600 nu met ALL-CAM 3.2 (volgens mij de laatste van Crazy Ivan o.b.v. die van PH) en daarna met settings van kweeniemeerwie via Humbox er op gezet.<p>Fatsoenlijke PC met W2000 Prof<p>Troep genoeg zou ik zo zeggen.<p>Ik kom van niets tot nu, dus ik heb mijn porties in de zin van "heee, gloeiende gloeiende hoe kan dat nou weer..." echt allemaal gehad.<p>De Goldcard lukt me gelukkig met GoldCard1.40. De Fun3in1 of 5in1 (Boris) varianten van de site van Kwak of andere grootmeesters verrekken het om te lopen op de beide Atmel-kaartjes. Om gek van te worden. Of ik hem nou in in Aston105-CAM stop (schijnt niet zo te moeten geloof ik...?) of die CAM eruithaal en hem in het andere slot stop.<p>Ik gebruik afwisselend Ponyprog (als-tie-het-doet tenminste), Cardwriter1.75, PicBinEdit, IsVEdit.<p>Ook de toepassing van eerst recovery-Flash, dan Erase, dan Write Program en EEPROM (volgorde maakt niet...?), uiteindelijk Wirte Security Bits (waarom eigenlijk...?) helpen niet.

Oh ja,vinkje bij InvertSCKL (schijnt alleen voor PonyProg te gelden...?) staat ook aan.<p>Het schrijfproces lukt wel. Soms zijn enige resets, of erase acties nodig, maar dat drukt de pret niet. Het komt er echt uiteindelijk op te staan. <p>De voeding van de mastera2 wantrouw ik niet direct omdat de Goldcard wel lukt. De Fun-card kan kapot zijn, maar het blijft dan vreemd dat de Jupiter-2 het ook niet doet. Of zit ik ernaast...?<p>Heb ook iets gelezen over k.ttuners (mijn buurman heeft een pioneer, waar de kaartjes het ook niet op doen) die op illegale kaartjes iets blokkeren. Is dat zo...? Is dat gewoon weg te "recover-flashen"..?<p>

Waar ik geen informatie over kan vinden zijn al

die dingen zoals coco-string, serial-nogwat, security bits, invert-blabla enz... Elk programma heeft zo zijn overklaarbare opties op dit gebied.<p>Heb voor de zekerheid nog weer eerst netjes de firmware in mijn tuner gedrukt en daarna direct de AllCam eroverheen.<p>Als ik de card in mijn tuner stop. Krijg ik of Error on Card of zo'n irritante "decodering is mislukt"-achtige rode balk. Tot mijn verbazing zag ik gisteravond dat dit niet voor alle zenders opgaat. Ik vermoed dat de FTA zenders dit uiteraard niet melden.<p>Dit Forum is m.i. een van de beteren (samen met die op de Kwak-site.<p>Graag, heel graag een reactie.<p>========<p>Lively

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde setje dus het moet lukken. Gisteren mijn Mastera2 gekregen met fun-card en de eerste poging ging al goed met de Boris 5-1 file van Kwak.<p>Dit was mijn procedure. Eerst de orginele firmware van de humax erin gezet (loader H2.08, firmware HIC10306-06) met behulp van WDN4OAK+.<p>Daarna de nieuwe firmware erin, HIC-GREEK+CAM-3.2.HDF(zie thread 'Vastloopprobleem Hummie opgelost' in het Humax board). Daarna ook de settingslijst opnieuw er ingezet.<p>Funcard proggen met de Mastera2 heb ik met Chip-Cat gedaan. Dit gebruiksvriendelijke programma vertelt je netjes in welke mode je de Mastera moet zetten. De Boris 5in1 fun-file gebruikt die je bij duck vind. Rechtboven in het menu van Chip-Cat kaart instellen. Bij 1 de AT hex laden en bij 2 de eeprom file. Vervolgens op het knopje met de bliksem drukken en het kaartje wordt geprogrammeerd.<p>Ik moest wel weer even spelen met het kaartje (erin, eruit)om beeld te krijgen. De Aston module moet eruit wil je Seca via het fun-kaartje zien. Palco geeft nog problemen met de fun maar dat schijnt ook te moeten draaien.

Succes!

Geplaatst:

Bedankt Login voor je reactie.<p>Ik zie dat je de Greek-gebruikt. Zou kunnen dat dit het verschil is, maar twijvel nog wel. Bij mij is het een heel gedoen om de tuner bij de PC te krijgen....<p>Je gebruikt ChipCard. Mijn versie (2.3) wil na het "bliksemen" (button) wel de loader schrijven maar niet de EEPROM van de FUN-kaart. <p>Verrek probeer ut net nog es en waarachtig nu lukt de Jup-2 kaart wel. Gaat ut zo es proberen.<p>Wat bedoel je met Palco...?<p>Groet<p>Lively

Geplaatst:

Misschien moet je het eens proberen op een windows 98 machine. Ik heb een dual boot en op w2000 is het een groot drama en win 98 gaat als een trein.<p>Irciot

Geplaatst:

Met Palco bedoelt hij dus Tele+, lijkt bij mij dus ook te flippen met de 5in1 file (alles ligt plat), ben dus nie alleen blijkbaar ...<p>Geef mij voorlopig maar 3in1,werkt "beter" tongue.gif" border="0 <p>Greetz<p>Pinneke

Geplaatst:

Om even iedereen uit de droom te helpen.

Met de Boris 5in1 file gaat echt de halve wereld voor je open.Zelfs het V*a D*gital pakket in Nagravision.Het probleem van het niet kunnen proggen van de Fun met Windows2000 ligt hem inderdaad aan deze Windows versie daar deze geen Dos meer ondersteunt.Neem ME of 98,werkt als een speer met Chipcat.Je zou onder Windows 2000 eens kunnen schakelen in Chipcat met de 3,5 en 6MHz.Vaak is dat een oplossing bij Windows2000 gebruikers.<p>Ed.<p> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

Geplaatst:

Yoo aan allen,<p>Tip van mij na wat errors bij schrijven FunCard met ChipCat2.3 onder WinXP

> Configuration menu, de 2e button van links,"hamertje"<p>> sleep de SPEED effe naar rechts

succes

Geplaatst:

Hoi,<p>je MOET de speed op 6 Mhz zetten onder W2K anders

krijg je het nooit werkend dus eerst instelling

aanpassen en dan stand 4 - 0 (ipv 1) - 4

that's it <p>Greetz

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.