Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Duwgati kun jij mij een beetje ondersteuning geven, ben al het hele weekend aan het klooien<p>Probleem is als volgt:<p>Als ik de Fun5in1 open in Picbined heb ik de ene keer:

26 Seca providers(staat ook bij configuration 1A (Hex)

en de keer daarna 20 of zelfs 1 ???<p>Picbined map leeg gegooid en opnieuw geinstalleerd versie 1.43a<p>Open het zelfde bestand elke keer als volgt:

- Start Picbined klik vervolgens op [Enable]

- Auto detect staat uit

- kies uit rechter pull-down menu 5in1_fun

- kies uit linker pull-down menu Fun3in1 V3:Seca

Vervolgens open ik het betand: irdviasec_24C64_ext_ee.hex<p>dan heb ik 26 Seca providers(staat ook bij configuration 1A-Hex) DIT KLOPT<p>FOUTEN ONSTAAN ALS JE ZELF DINGEN VERANDERD<p>Het programma past namelijk zijn eigen *.ini files aan.<p>VOORBEELD:

Open in Picbined file van Boris_fun5in1 irdviasec_24C64_ext_ee.hex

en [Clear] alle Seca providers en sla daarna bestand op.

Open nu opnieuw het bestand en je ziet bij Seca providers

26 stuks: 0000-Seca (0) 0000-Seca (1) etc.<p>Ga nu naar Menu [Tools]-[Configuration] en selecteer Fun3in1 V3:Seca

number of providers staat keurig op A1=26 klopt dus

verander deze nu in 01 en save en sluit configuration af.

Als je nu weer terug bent in hoofdmenu zie je keurig nog allen staan: 0000-Seca (0)sla deze op.<p>Start nu Picbined opnieuw op en open niet bewerkte Boris_fun5in1 file irdviasec_24C64_ext_ee.hex<p>NU HEB JE OPEENS NOG MAAR 1 SECA PROVIDER ????<p>Ik kan zien dat het bestand picbined.INI.5in1_fun is gewijzigd en ook al sluit ik het programma

af en herstart zogauw ik dan weer iets open met keuze 5in1_fun dan klopt het ECHT niet meer<p>Je moet dan opnieuw de originele *.ini files terug zetten.<p>Ik heb het zelfde probleem met het file Fun_Seca16 deze bevat 16 Seca providers als je hier er meer aan toevoegt blijft het aantal 16.<p>Kun jij dit ook eens nabootsen, en als jij dezelfde probleemen hebt een mailtje aan Tom willen sturen. <p>Groeten Tuurtje

Geplaatst:

Hi Tuur,

Ik had een tijdje geleden al eens hetzelfde opgemerkt met de Beamer seca files. Je hoeft alleen maar opnieuw hetzelfde bestand te openen en dan komt picbined telkens met een andere mode op. Toen was het zo dat hij telkens wisselde tussen 2 verschillende file-modi.

Ik zal hier ook nog eens induiken en evt. een mailtje sturen naar Tom.

Ik kom er nog op terug.

Groeten

Duwgati

Geplaatst:

Tuur, ik ben er 's ingedoken en bij mij kan ik dat probleem van jou niet reproduceren. Wel zit nog steeds het Seca-pic probleempje erin.<p>Maar ik neem aan dat je alleen de Seca providers wilt disablen om met een Aston cam te gaan werken. Dan moet je niet de hele provider-data wissen, maar alleen de operational keys. Daarvoor zit er een hele handige optie in picbined:

- start picbined

- klik enable

- kies 5in1_fun

- Auto detect aanvinken

- kies working mode Fun3in1 V3:Seca

- open file (bijv Boris)

- kies in menubalk Provider

- selekteer de optie Clear Keys in All

- save de wijzigingen<p>Onder de provider tab kun je nu nog steeds alle providers zien, maar alle keys zijn op 00 gezet. Nu zitten de seca providers op je 5in1-kaart de seca-kaart in de Aston cam niet meer in de weg.<p>Suk6<p>[ 10-12-2001: Bericht gewijzigd door: Duwgati ]</p>

Geplaatst:

Duwgati, eigenlijk door de blok van Palco ben ik met verschillende ideeen bezig.<p>In de Fun5in1 zitten 26 S.e.c.a. providers. Deze passen nooit op een gewone GW, dus mijn idee was om vanuit 0 een bestand te maken met 26 s.e.c.a. providers en deze op een fun te gaan zetten voor de Aston CAM.<p>Nu zijn er wel een aantal bestanden maar die hebben alle 16 als maximum. En alle editors zijn gebasseerd op een *.ini file of in de executable is al vastgelegd wat je kan doen<p>Nou weet ik niet wat ik fout doe maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.<p>Hoe maak je nu een kaal *.hex bestand aan met keys:

dus stel in notepad zet ik de volgende drie regels:

0c 11 22 33 44 55 66 77 88

0d 22 33 44 55 66 77 88 99

0e 33 44 55 66 77 88 99 00

Hoe moet ik dit nu converteren naar een echte hex

zodat hij er uitziet als +- het volgende:

:100000001122334455667788

:100010002233445566778899

:100020003344556677889900

:00000001FF<p>En waar laat je nu de Ident en Key1 (of heb je die niet nodig ?????<p>Ben nu al drie dagen aan het kutten maar het lukt voor geen meter, hoop dat je een hint voor me hebt (mag ook via PM)<p>Nog even terug komend op het probleem met Picbined is dat ik nu de *.ini files write-only heb gemaakt en dat ik daardoor elke als ik het weer opstart in een schone versie kom.

De fout die ik jou heb beschreven heb ik 5 maal nagebootst dus ???<p>Maar om al die editors nu te omzeilen wil ik het maar met het handje gaan doen, En als ik dit begrijp dan kan ik wel eens proberen om een van mijn programmeer maatjes zo gek te krijgen een aangepaste editor te maken voor Fun_S.e.c.a<p>P.s. is de grootte van het aantal providers nog van belang inzake de flash die op een fun moet.<p>Groeten Tuurtje

Geplaatst:

Hoi Tuur,

Je wens om meer dan 16 providers op een seca kaart te krijgen zal niet te realiseren zijn.<p>Even kijkend naar de 2 meest populaire/bekende seca cams: de aston 1.03 en de aston 1.05 zijn er een aantal technische specificaties waar je niet omheen kunt. Dat ligt dus niet aan de kaart of de files, maar aan de cam.<p>De aston 1.03 kan maximaal 9 providers aan, de 1.05 kan maximaal 16 providers aan. Daar valt niet aan te tornen. Juist over dat stukje techniek in de cam, heb ik op mijn site e.e.a. geschreven op de seca pagina in het hoofdstuk koderingen. Lees maar eens de uitleg over hoe de cam het aantal op de kaart aanwezige providers opvraagt. Dan wordt het vanzelf duidelijk. Meer dan 16 is onmogelijk.<p>Dat het met een gepatchte irdeto CI wel lukt is een leuke bijkomstigheid van de patch en de manier waarop de andere coderingen worden ge-emuleerd. Maar in feite heeft zo'n gepatchte irdeto CI niets te maken met het echte seca en de technische details waarop het hele seca susteem is gebaseerd. Het is echt een emulatie via irdeto.<p>Maar als je een blanko funkaart file wilt hebben, ga dan eens naar de funcard site. Die hebben zeer geavanceerde seca files op hun site staan. Gebruik de funprom 2.47 die je bij hun of bij mij kunt downloaden en je hebt een perfecte editor voor de fun files. Werkt uitgebreider dan alle overige editors die voor fun files geschikt zijn. Je kunt zelfs per provider een eigen Unique Address (UA) opgeven in combinatie met de MK00 zodat zelfs een update van je MK01 mogelijk is. Verder ondersteunen die files ook alle secundaire keys. Ze zijn echt bijzonder uitgebreid.<p>En wat je probleem met picbined aangaat, ik zou het werkelijk niet weten. Maar heb je nog eens geprobeerd om de oplossing te gebruiken die ik je voorstelde. Namelijk alleen de keys van alle seca providers 'nullen'?<p>Groeten

Geplaatst:

Avond, alles goed ?<p>Je hebt gelijk met je 16 providers alleen dacht ik dat dit gebasseerd was op de capaciteit van een GW-kaart (was even vergeten dat een Aston 1.05 maar tot 16 providers kan.<p>Jouw suggestie om alleen de key's te clearen in picbined werkt ook goed.<p>Zo zie je maar dat door klooien de grens wordt bereikt.<p>Wederom bedankt voor de support en laat mij even weten als ik iets voor jou kan betekenen.<p>Groeten Tuurtje<p>p.s. zal binnenkort ook eens aan de klooi gaan met de door jou aanbevolen software

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.