Stijnvogel Geplaatst: 8 juni 2004 Geplaatst: 8 juni 2004 Ik heb sinds kort een schotel (78 cm dia) op mijn dak staan die gericht is op de Astra, en ben hier zeer tevreden over. De ontvangst op mijn Topfield PVR 5000 is 99%. Ik heb echter de laatste tijd het probleem dat ik soms Ned 1, 2 en 3 en ook Canal+ niet kan ontvangen. Ik zie dan dat de ontvangst heel erg fluctueerd van 5% naar 60% en weer terug, terwijl de andere zenders gewoon 99% ontvangst hebben. Het lijkt wel of alleen de zenders op de ASTRA-1G hier last van hebben. Kan iemand mij helpen wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn? DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax
Unetwork Geplaatst: 8 juni 2004 Geplaatst: 8 juni 2004 Ten eerste welkom op dit board! Ik denk dat je de schotel beter moet instellen op juist: die kanalen (Astra 1G), ook even kijken naar hoogte laagte en naar de polarisatie van je LNB, dus even naar links of rechts draaien. Niet elke Astra staat op de exact zelfde locatie dus van de ene naar de andere satelliet, op de zelfde positie, kan verschil in zitten. Ook satellieten staan niet stil en bewegen op en neer. Vandaar dat er brandstof aan boord is om de satelliet op een vaste (geo) positie te houden. Dus het kan zijn dat je focus op Astra 1F is en je juist de “middenweg” moet zoeken zodat hij alle Astra goed ontvangt. Je hebt wel een kleine schotel maar met die moet het wel lukken, mits je hem goed hebt afgesteld. Suc6 ermee. Je hebt wel een kleine schotel maar met die moet het wel lukken, mits je hem goed hebt afgesteld. Suc6 ermee. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Stijnvogel Geplaatst: 8 juni 2004 Auteur Geplaatst: 8 juni 2004 Dank je wel. Ik zal er eens naar gaan kijken. Overigens heb ik in de winkel gevraagd naar een grotere schotel maar daar vertelden ze me dat 78 cm ruim voldoende was voor de ASTRA. Ik vind het ook vreemd dat het probleem zich ook niet altijd voordoet. Ik zal dus mijn dak op moeten als het zich voordoet. DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax
Unetwork Geplaatst: 9 juni 2004 Geplaatst: 9 juni 2004 Is ook voldoende hoor, mits goed is uitgericht. Maar als je even verder kijkt met het Hollands weer, bij zware regen is het ontvangst slecht en heb je net iets extra's nodig om dit op te vangen. Maar kijk even verder, je wilt straks ook Hotbird bekijken dus dan een andere beugel eraan met een extra LNB en dan is het wel handig als je net een ietsjes grotere schotel hebt. Maar je afmeting voor je Astra opstelling is groot genoeg maar de afstelling moet dan wel ook goed gebeuren. Kijk ook eens <a href="ttp://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=622044&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1#622044" target="_blank">HIER</a> Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Stijnvogel Geplaatst: 9 juni 2004 Auteur Geplaatst: 9 juni 2004 Ik heb ook bij het kopen van de schotel aan de leverancier (satelliethuis in Almere) gevraagd of ik een grote schotel nodig had. Dit was volgens hun niet noodzakelijk. Ook hun heb ik een mail gestuurd met dezelfde vraag als die ik op dit forum heb geplaatst. Hun antwoord was dat ik opnieuw de kanalen moest laden en CANAL digital moest vragen een nieuwe puls te zenden. Dit omdat de PIT code waarschijnlijk veranderd was. De EPG gids is namelijk bij mij ook helemaal van slag af. Sommige zenders geeft hij allemaal rare karakters in het beeld en dateert niet op. Overigens kan ik je link in het vorige antwoord niet openen. DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen