Ga naar inhoud

welke satellieten in Oezbekistan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja het onderwerp zegt het al bijna.

Voor mijn werk moet ik uit zoeken welke satellieten in kan ontvangen in Termiz, Oezbekistan. ik heb zitten zoeken satcodx.com maar ik kom er niet uit. heeft iemand een footprint of zoiets. of een lijstje welke ik daar kan ontvangen. het ligt bij irak. tis voor de luchtmacht voor uitzendingen. dus vandaar. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gratje

Geplaatst:

Ik dacht dat er daar allen Amerikaanse militairen zaten, en geen Hollanders. Affijn, zo ingewikkeld is het niet. Het is alleen een hoop uitgezoek als je wilt weten welke kanalen je op welke satellieten daar precies kan ontvangen.

Kijk bij www.satcodx.com gewoon naar de Aziatische satellieten kijken en dan vooral naar de footprint. Valt Oezbekistan binnen de footprint dan zal je de zenders die op desbetreffende transponders zitten dus kunnen ontvangen mits ze FTA uitzenden natuurlijk.

BBC world_India maakt bijvoorbeeld gebruik van een analoge transponder op Eurasiasat 42 Oost. Het centrum van de footprint (rechts) zit boven Uzbekistan.

Op Apstar 2R 76.5 Oost zit de footprint ook nog net over Uzbekistan.

Succes met zoeken,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

maar NL zenders? zou het kunnen? of is dat te ver gegrepen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen