Gast Geplaatst: 2 januari 2002 Geplaatst: 2 januari 2002 Hoi,<p>ik ben zojuist bezig geweest om een SECA-provider van een oude 3-in-1 fun file weer werkend te krijgen. Daarvoor heb ik een nieuwe boris 5-in-1 file gepakt om keys en dergelijke te vergelijken. De twee files heb ik vergeleken met de editor van isvedit. De keys voor de betreffende provider heb ik aangepast. Verder heb ik de date en CoCo aangepast (deze waren per file verschillend).<p>Ik zou denken dat ik nu met die bewerkte 3-in-1 file die betreffende seca provider heb opengezet, maar dat is dus niet het geval <p>Weet iemand wat ik evt. fout doe of waar ik nog meer op moet letten ?<p>Groeten Sten
Gast Geplaatst: 2 januari 2002 Geplaatst: 2 januari 2002 Ohja, na het bewerken van de betreffende file save ik deze weer als hex en programmeer ik de funcard met vervolgens met FunProm.
Duwgati Geplaatst: 2 januari 2002 Geplaatst: 2 januari 2002 Je hebt waarschijnlijk vergeten in isvedit de gegevens eerst naar memory te schrijven en vervolgens de hexfile te saven.
Gast Geplaatst: 2 januari 2002 Geplaatst: 2 januari 2002 Neen, ik save eerst naar memory alvorens de betreffende file als hexfile te saven (en tevens controleer ik met picbined of isvedit of de wijzigingen zijn doorgevoerd). Dus dat zit wel snor.<p>Groeten, Sten
Duwgati Geplaatst: 3 januari 2002 Geplaatst: 3 januari 2002 Werkte die 3-in-1 die je had wel probleemloos voordat je begon met wijzigen?
Gast Geplaatst: 3 januari 2002 Geplaatst: 3 januari 2002 Hij heeft 't voor zover ik weet wel gedaan. Maar die file is al een paar maanden oud. Het gaat mij er niet om die hele file werkend te krijgen, maar ik wil proberen 1 provider aan de gang te krijgen in die file.<p>Of is dit niet mogelijk ?
Duwgati Geplaatst: 3 januari 2002 Geplaatst: 3 januari 2002 Als die file het wel gedaan heeft, ga dan eens naar de key sectie van Duck en knip en plak de januari key in die file voor die provider. Verder niets wijzigen. Dan doet ie het weer. Wel uitgaan van het origineel en niet van de versie die je net al gewijzigd had.<p>Nog makkelijker (als je een Aston CAM hebt), een funcard file downloaden van de funcard site en alleen die ene provider erin zetten die je erin wilt hebben. Dat kun je dan namelijk ook met funprom doen. Dat heeft een perfecte editor, maar werkt alleen niet met 3/4/5-in-1 files.<p>Suk6
Gast Geplaatst: 3 januari 2002 Geplaatst: 3 januari 2002 Inderdaad makkelijk die seca editor in Funprom. Ik heb (nog) geen Aston 1.05, maar een humax 5400 allcam. Het lijkt mij dat een funcard met seca fileset (met enkele providers open) ook moet werken dan.<p>Ik denk dat het probleem zit in het feit dat die file waarmee ik werk het nooit gedaan heeft. Ik heb zojuist een random seca fun file gedownload en daar de keys van aangepast en overige providers verwijderd (in de editor van funprom). Maar ook zonder succes <p>Waarom moet ik overigens uitgaan van een originele file die het heeft gedaan? Het moet toch mogelijk zijn om van "scratch" een seca fun file te bouwen ? Dat is in principe ook wat ik wil. Of moet ik dan met behulp van een andere editor meer aan die file spijkeren ?<p>GRoeten, Sten
Duwgati Geplaatst: 3 januari 2002 Geplaatst: 3 januari 2002 Als je een Aston CAM hebt dan kun je inderdaad een Seca file van scratch af aan bouwen. Maar in de Irdeto slot van de Humax (gepatcht of niet) kun je geen pure Seca file gebruiken.<p>Dus gebruik gewoon die Boris file. Als je Humax gepatcht is dan kun je daarmee alle Seca providers ontvangen.<p>Groeten
Aanbevolen berichten