Urkel Geplaatst: 9 juni 2004 Geplaatst: 9 juni 2004 Na zoveel problemen met NFS opnemen probeerde ik voor de gein eens NGRAB en dat lijkt veel beter te gaan. Ik draai met de laatste ronaldd en bij NFS opnames heb ik erg veel last van stotterend beeld. Ik bedoel dus heel erg veel last van stotterende beeld. Denk aan meerdere keren per minuut een hakkel in het beeld en regelmatig het geluid niet meer synchroon met het beeld. Gewoon onbruikbaar. Met NGRAB opnames nog geen hakkel gezien terwijl de server hardware dezelfde is als voor een NFS opname. Ook lijkt de DB tijdens een opname via NGRAB veel beter te reageren op AB commando's dan met NFS. Net alsof de DB het druk heeft als er gebruik wordt gemaakt van NFS. Iemand een idee waarom NFS zo slecht lijkt te functioneren t.o.v. NGRAB? Urk 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
Gast Geplaatst: 9 juni 2004 Geplaatst: 9 juni 2004 Bij mij werkt nfs echt perfect .. mijn configuratie : p4 3.2 mhz Hypertreading wireless 100MB switch/router 2x serial ata in raid 0 en een herc.. readon 9700 pro videok. 128mb ps heb je veel netwerkverkeer als je aan het opnemen bent ? staat je pc veel naar internet te pompen als je aan het opnemen bent .. probeer dat eens uit !!!
Urkel Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Geplaatst: 10 juni 2004 Mijn Linux server die de NFS share ter beschikking stelt is geen nieuwe jongen. Het is een K6III op 450MHz. Hij verveelt zich echter behoorlijk, want het NFS verkeer neemt maar een paar procenten CPU tijd in beslag. Voor de gein heb ik ook mijn P4 2.6GHz een share ter beschikking laten stellen onder Linux. Ook als ik naar deze share opneem zie ik hetzelfde resultaat. Als ik met de P4 2.6Ghz een groot bestand kopieer naar de Linux server via NFS dan halen ze tussen de 7MB en 9MB per seconde sustained. Dat zijn dus bytes en geen bits. Dik voldoende dus voor de theoretische 10Mbits/sec MPEG stream die de DB zou kunnen leveren. Via NGRAB werkt het dus wel goed en dat is op exact dezelfde hardware en dan draait sserver nog op de achtergrond als daemon erbij. M.a.w. mijn Linux server is snel genoeg. Tijdens de opnames doet hij verder vrijwel niets en "top" geeft meestal ruim 80% idle time aan. Ik heb eerder het idee dat de DB het druk heeft en wil op een of andere manier zien hoe druk de CPU van de DB het heeft. Het proggie "top" geeft te weinig info. Iemand een idee of er ergens anders een performance monitor tevoorschijn te halen is? Urk 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen