Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb bij mijn ouders het home cinema setje JVC TH-A25 geinstalleerd, maar hoe krijg ik het geluid van de TV via het setje te horen. Op het setje zit één scart aansluiting en een tulip aansluiting ( Rood/Wit). Op de tv (Sony) zitten twee scart aansluitingen maar geen tulip aansluitingen.

b.v.d.

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Geplaatst:
Citaat:
Hallo,

Ik heb bij mijn ouders het home cinema setje JVC TH-A25 geinstalleerd, maar hoe krijg ik het geluid van de TV via het setje te horen. Op het setje zit één scart aansluiting en een tulip aansluiting ( Rood/Wit). Op de tv (Sony) zitten twee scart aansluitingen maar geen tulip aansluitingen.

b.v.d.

Intruder

Daar zijn converters voor te koop, scart/tulp audio/video..

digipaps

digipaps

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Geplaatst:

Je kunt het geluid van de TV op twee manieren aansluiten:

1) Via een verloopkabel SCART->tulp(cinch) overal te koop

2) Via een verloopkabel koptelefoonuitgang->tulp.

Zelf doe ik het op beide manieren.

De koptelefoonuitgang gebruik ik voor spraak(TV-geluid op spraak zetten),

dat is buurvriendelijker.

De SCART gebruik ik voor muziek, films etc.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Ik heb zo'n scart verloop, hier sluit ik dan dmv van tulip stekkers het setje op aan. Maar wat ik ook doe ik krijg geen geluid. Kan het misschien aan een instelling van de TV liggen.

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Geplaatst:

Er zit zo'n schuifschakelaartje op met INPUT en OUTPUT.

Geplaatst:

volgens mij heb ik ze allebei geprobeerd, maar ik zal het vanmiddag nog eens even proberen.

In ieder geval bedankt voor de informatie, als het gelukt is geef ik even een gil.

Intruder

Geplaatst:

Het is gelukt, andere SCART ingang gebruikt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen