Gast Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 Even een kleine vraag Heb al een paar maand een dreambox probeer hem aan de praat te krijgen vraag hoe te "ftp (waarmee) het bestand Dreamcast.tar.gz naar de tep directore op de dreambox en hoe maak ik telnet connection naar de dreambox heb wel internet verbinding met de dreambox gr klaas
dAF2000 Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 Voor telnet typ je in een MSDOS-schermpje (ik neem aan dat je Windows heb): telnet <ip-adres van je dreambox> Da's simpel... Voor ftp kun je 't beste eerst het gratis WS-FTP downloaden.
Ome Merde Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 ftp'en kan je met de internet explorer doen (ftp://ip.adres.dreambox) of met een ftp-programma alla CuteFTP, WS_FTP, Total Commander, etc. telnet zit standaard in elke Windows-versie (start -> uitvoeren -> cmd (intypen, enter (WinXP/2k)) of command (intypen, enter (Win9x/ME)). vervolgens type je achter de prompt in : telnet ip.adres.dreambox en je krijgt het "login-scherm" waar je normaal gesproken gebruiker root met password dreambox intypt. kijk ook even in de Dreambox beginners database merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 bedankt voor het beantwoorden dan nog een vraag "rudream img must be running from een external flash" hoe krijg ik een external flash er in ? het vorige is me gelukt gr klaas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen