marco24 Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 pentium 3 450 mhz windows 2000 pro sp3 hd maxtor 6y080lo firmware yar41bw0 moederbord asus p2b bij het opstarten krijg ik soms een blauw scherm met de volgende melding: ***stop:0x0000009fc0x00000100,0x816c3bb0,0x816c3bb0,0x816c9bdo als dit de eerste keer is dat u het stop scherm ziet etc............................... ook als ik de hd controleer met chkdsk /f krijg ik daarna zo'n melding de enigste oplossing tot nu toe is de schijfcontrole negeren en gewoon op te starten wie weet wat er aan de hand is
Ome Merde Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 Citaat: bij het opstarten krijg ik soms een blauw scherm met de volgende melding: ***stop:0x0000009fc0x00000100,0x816c3bb0,0x816c3bb0,0x816c9bdo dus niet altijd ? dan heb je een grote kans dat je HDD het aan het begeven is. ook omdat ie de schijfcontrole niet doorlopen kan. probeer eens een schijfcontrole uit te voeren in de VGA-modus van Win2k, wat gebeurd er dan ? merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 dat is een harddisk die inderdaad kapot is heel naar.. niet meer starten een andere ervoor in de plaats hangen en misschien kun je nog met wat tools deze op plaats twee gehangen nog iets redden. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
marco24 Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Geplaatst: 10 juni 2004 Citaat: dus niet altijd ? dan heb je een grote kans dat je HDD het aan het begeven is. ook omdat ie de schijfcontrole niet doorlopen kan. hij komt de drie stappen wel door maar dan stopt ie met de reset knop breng je de boel weer tot leven en de schijfcontrole word soms automatisch overgeslagen en soms moet ik op een toest drukken om m over te slaan Citaat: probeer eens een schijfcontrole uit te voeren in de VGA-modus van Win2k, wat gebeurd er dan waar doe ik dat ? met vr gr
marco24 Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Geplaatst: 10 juni 2004 ook heb ik hd health draaien bijlage 623973-Mijn afbeeldingen.zip
marco24 Geplaatst: 10 juni 2004 Auteur Geplaatst: 10 juni 2004 dus ik moet me echt zorgen maken over de hd kan bijv morgen ineens niets meer te benaderen zijn van c ? hoe waarschijnlijk is dat de betreffende melding heb ik (eerlijk gezegd)een aantal weken terug ook al gezien maar verder niet veel aandacht aan besteed maar nu komt ie steeds terug wat nu te doen: - alle gegevens heel snel op dvd rw branden -en de leverancier aanspreken (de hd is hooguit 1,5 jaar oud
Ome Merde Geplaatst: 10 juni 2004 Geplaatst: 10 juni 2004 VGA modus start je door tijdens het booten van win2k, dus meteen na de post (bios) op F8 te rammen, net zolang totdat er een keuzemenu komt. kies nu VGA modus (of veilige modus) en je PC start op zonder de stuurprogramma's te laden voor alle aanwezige hardware en TSR's. maak zowiezo voor de zekerheid een backup! ps. mocht je zowiezo zo nu en dan wel goed kunnen booten, overweeg dan de installatie van sp4, misschien helpt dat merDe deze ruimte is te huur
marco24 Geplaatst: 13 juni 2004 Auteur Geplaatst: 13 juni 2004 ik heb de oorzaak nog niet kunnen vinden nu even geen tijd voor maar in tegenstelling tot wat ik schreef staat er sp4 op mijn windows ik er binnenkort weer verder mee prutsen als ik vorderingen heb laat ik het weten met vr gr
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen