Willem Geplaatst: 12 juni 2004 Geplaatst: 12 juni 2004 Ik krijg de volgende fout als ik een rar bestand van 2.5 gb wil uitpakken: Onvoldoende schijfruimte beschikbaar. !Write error: only NTFS file system supports files larger than 4 GB En er is voldoende schijfruimte beschikbaar. Wie heeft er een oplossing voor mij. Mvg Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Gast Geplaatst: 12 juni 2004 Geplaatst: 12 juni 2004 De foutmelding geeft eigenlijk al aan wat het probleem is. Je schijf is waarschijnlijk ingedeeld als FAT32. FAT32 kan per bestand maar maximaal 2 gigabyte aan. Oplossing is dus om je schijf om te zetten naar NTFS. Dit is mogelijk zonder je schijf opnieuw te formateren. Gebruik het commando convert x: /fs:NTFS waarbij X de driveletter is.
Willem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Geplaatst: 12 juni 2004 Moet ik dit bij uitvoeren intikken en blijven alle bestanden er dan gewoon op staan. Mvg Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Gast Geplaatst: 12 juni 2004 Geplaatst: 12 juni 2004 Ik neem aan dat je gebruik maakt van WinXP of W2000. Je kunt dit commando uitvoeren in een dosbox. Na het uitvoeren van dit commando zal de computer aangeven om opnieuw te starten waarna windows zelf na het opstarten de schijf zal converteren naar NTFS. Dit kan even duren afhankelijk van de grote van de schijf en de hoeveelheid gegevens die er op staan. De bestaande gegevens blijven overigens gewoon bestaan.
Willem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Geplaatst: 12 juni 2004 Waar kan ik die dosbox vinden. Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Willem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Geplaatst: 12 juni 2004 Hartstikke bendankt voor de info, probleem opgelost. Mvg Willem Dreambox 7000S draaibare 78cm Triax schotel. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen