JaNuZz Geplaatst: 13 juni 2004 Geplaatst: 13 juni 2004 Ik ben op zoek naar 2 goedkope hardwarematige routers (ethernet) die een VPN tunnel over het internet naar elkaar toe kunnen opzetten om een LAN 2 LAN verbinding te maken. Oftewel netwerk A (bv 192.168.1 range) moet via een gateway op netwerk B (192.168.2 range) kunnen komen over het internet via een VPN tunnel. Nu kan ik daarvoor wel een netscreen of cisco router voor gebruiken echter die zijn nogal prijzig. Mijn vraag is er iemand die zoiets heeft opgezet met wat goedkopere vpn routers. (ik zoek geen oplossingen op de pc maar echt hardwarematige routers) (1 tunnel is genoeg ik hoef geen meer netwerken aan elkaar te knopen) Jan
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 13 juni 2004 Geplaatst: 13 juni 2004 Draytek heeft hele leuke routers. B.v. de 2200, heb ik goeie ervaringen mee
grunnsat Geplaatst: 13 juni 2004 Geplaatst: 13 juni 2004 Citaat: Draytek heeft hele leuke routers. B.v. de 2200, heb ik goeie ervaringen mee Geheel mee eens. Draytek routers staan bekend als de betere, zo niet de beste routers in het marktsegment van de goedkopere SOHO routers. Ze hebben een uitgebreid assortiment, en doen veel aan firmware onderhoud. Dat heeft alleen wel als gevolg dat ze wat duurder zijn dan de andere merken, maar nog steeds erg goedkoop in vergelijking tot Cisco.
JaNuZz Geplaatst: 13 juni 2004 Auteur Geplaatst: 13 juni 2004 bedankt voor de antwoorden!, volgens mij zou het met 2 drayteks Vigor2200Eplus moeten lukken Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen