Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo, eindelijk is het dan gelukt.

Ik heb vorige week de oude flips 6072 +60cm schoteltje van m'n broer gekregen. Gisteren maar gelijk een monoblock gekocht en de hele zaak aan het balkon gehangen.

De flips gepatched met de nieuwe euromuis inclusief de kanalenlijst voor Astra + Hotbird erin gezet en maar pielen om de zaak aan de praat te krijgen. Nu had ik al gelezen dat je eigenlijk een 80-90 cm schotel moet hebben voor een goede ontvangst op beide satellieten, maar het is aardig gelukt!

Het lukte mij maar niet om de hotbird in z'n eentje te vinden en op die manier dus de astra "kado" te krijgen met uitrichten. Dus heb ik maar de hele zaak op de ASTRA uitgericht (12:45 uur truuk met de zon) en het monoblock zo bevestigd dat de astra in het midden staat. De HOTBIRD hangt dus vanaf de schotel gezien LINKS naast de Astra. Ik heb deze kop een beetje naar beneden gedraaid om een iets betere ontvangst te krijgen.

Resultaat: 75% op de Astra en 70% op de Hotbird. en dat op een 60cm schotel van pisbakkenstaal. Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben, zo zonder satfinders etc.

mvg,

Een nieuwe sat-hobbyist.

Geplaatst:

Gefeliciteerd,maar wat denk je als het weer eens zwaarder wordt zéér dik pak wolken )of fikse regenval hopelijk ben je dan ook nog zo optimistisch

Greetz:josje01

Als Humax eens wist wat wij weten wilden, dan wist Humax wellicht meer!! OEPS wat NOU !!!

Greetz:josje01

Geplaatst:

Nu is het pas beginnen he. Ik heb dit hele zaakje voor de prijs van 1 monoblock aangesloten :-)

Er zal inderdaad binnenkort wel een wat grotere schotel komen. De bevestigingspaal die ik heb klaarliggen is in ieder geval ook wat steviger dan het balkon.

We moeten altijd optimistisch blijven he, het is tenslotte een hobby.

Henk.

Geplaatst:

Toch wel knap dat je het zo uithericht hebt. Geniet je al van de leuke zendertjes?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen