Gast Geplaatst: 14 juni 2004 Geplaatst: 14 juni 2004 Hi all, Ik heb diverse berichten en websites gelezen over schotels en receivers en zo en sta op het punt van aanschaf ervan en heb een paar vraagjes aan de guru's op dit prachtige forum... :-) Stel ik wil met 1 schotel Astra & Hotbird ontvangen (Met een dubbele LNB houder die hiervoor geschikt is zoals bijvoorbeeld bij een Triax schotel) gaan dan beide LNB coax kabels naar de receiver toe of kunnen deze coax kabels al worden 'samengevoegd' bij de schotel ? De meeste receivers hebben immers maar 1 LNB in aansluiting voor zover ik dit heb kunnen ontdekken of heb ik hier ook een receiver voor nodig met een dubbelen LNB in ingang en hoe detecteert de receiver of ik naar Astra of hotbird wil kijken? Ook heb ik gelezen over een TWIN receiver en het is mij duidelijk waarom deze er is doch toch even een vraagje: Kan ik met 1 LNB op de schotel met een TWIN receiver toch op 2 verschillende TV's naar 2 verschillende kanalen (beide van Astra) kijken ? Alvast bedankt namens een NewBee...... :-) Ronald
Gast Geplaatst: 14 juni 2004 Geplaatst: 14 juni 2004 Allereerst welkom op dit board Op het eerste gedeelte van je vraag kan ik wel antwoordt geven, ik zou dan kiezen voor een monoblock Astra-Hotbird het kan met een triax ook met een speciaal beugeltje en twee lnb's en dan een disqswitch er tussen en ja je hebt dan maar één coaxkabel naar de ontvanger nodig. Zie bijlage. Als je kiest voor een monoblock dat zijn twee lnb's aan elkaar met een ingebouwde switch. Over die twin receiver weet ik weinig en er is ook niet veel keus ik dacht alleen de Aston Puma die dat kan, maar of dat goed werkt weet ik ook niet. Groetjes
Gast Geplaatst: 14 juni 2004 Geplaatst: 14 juni 2004 Je kunt per ontvanger maar op een LNB naar een zender kijken. dus als je met twee ontvangers (of een twin) naar twee satelieten wilt kijken, heb je twee twin LNBs nodig (vier kabels dus), die je voor elke ontvanger weer aan een switch kunt koppelen (een kabel per ontvanger ingang dus). In de meeste 'twin' ontvangers (bijv. topfield) is de tweede tuner vooral voor de (harddisk) opname bedoeld. Een tweede TV naar een andere zender laten kijken kan maar op heel weinig twins, de pace puma is zo'n beetje de enige. Vaak is het makkelijker om een (goedkope) tweede receiver voor de tweede ontvanger te gebruiken (zeker als die in een andere kamer staat).
Gast Geplaatst: 14 juni 2004 Geplaatst: 14 juni 2004 Thanx allemaal voor de snelle reacties..... Het wordt een single receiver met een mono block... Thanks again. Groetzz Ronald
Puch Geplaatst: 15 juni 2004 Geplaatst: 15 juni 2004 Citaat: Het wordt een single receiver met een mono block... Ik zou die monoblock toch nog even overwegen. Als je twee losse lnb's zet kan je nog altijd lnb's bijzetten, voor bv astra2 of sirius. Met een monoblock is dit niet meer mogelijk, vermist de diseqc switch in de block zit ingebouwd. Geloof me, dit is een hobby waar je steeds meer en meer wil. Draaibaar is natuurlijk de beste oplossing. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen