Ga naar inhoud

Ik ga ook beginnen... wijs me de weg!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit hier al een tijdje mee te kijken, en aangezien ik binnenkort mijn eigen huis ga betrekken wordt het dus ook tijd voor mijn eigen set.

Mijn ervaring bestaat vooral uit het uitrichten van het digitale gebeuren bij mijn ouders thuis, dus heel erg thuis ben ik er niet in. Hier op het forum ben ik een hoop wijzer geworden omtrent ontvanger keus, schotelkeus etc. Wat ik belangrijk vind en vond is in ieder geval CI-sloten, wil toch een beetje gaan hobbyen, maar waarschijnlijk niet te extreem. Komt er natuurlijk een module bij, en zo wil ik mijn eerste stappen op dat gebied gaan zetten. Ben namelijk reuzebenieuwd.

Daarnaast gaan mijn medebewoners in het complex een schotel NIET leuk vinden, in het kader daarvan staat vast dat ik een Attisat FL500 MOET... andere oplossingen lijken me of niet praktisch of niet voldoende esthetisch... vandaar...

Als laatste wil ik een beetje draaien en enkel de joekels pakken is in eerste instantie mijn doel: Sirius, Astra 1 en 2, Hotbird, heb er nog wel meer gelezen maar dat is wel voor later zorg, en de vraag of het te trekken is met de Attisat FL500...

In elk geval, ben dus een beetje gaan samenstellen, de beurs is niet helemaal leeg en er kan dus nog wat gesleuteld worden aan mijn configuratie. Een aantal dingen staan nog niet vast, en wellicht kunnen jullie helpen met keuzes maken?

Goed de config zoals ik hem voor ogen heb: (worden de diehards hier al gek van alle newbies die hiernaar vragen? of blijft het voor de doorgewinterde schotelaar leuk om te helpen?)

Ontvanger: OF een Aston Wamba 311 of een Topfield 4000PVR (zonder HD, niet nodig)

Schotel: Attisat fl500 (staat vast)

Motor: JAEGER DG-120 DiSEqC 1.2 MOTOR

Daarbij een standalone positioner? denk ik? Aston kan het geloof ik uitzichzelf maar die Topfield niet, heb ik dat goed begrepen?

Module: mijn oog viel op de Matrix Reloaded, alleen moet ik dan de combinatie even bekijken of het wel werkt.

Nou ja, daarbij komt dan nog je kabeltjes en zo.

Nou mijn eerste post, ik heb denk ik niet illegaals gedaan... lijkt me...

Geplaatst:

MR en Topfield is naar het schijnt vragen om problemen! Het is een erg ongelukkige combinatie.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

MMm matrix en toppie 4000 werkt, maar niet 100% super. Matrix en toppie 5000 word afgeraden. wat wel goed werkt is een xcam.

Oja en de topfield ondersteund diseq 1.2, dus je hebt geen apparte positioner nodig. trouwens wat je zoekt is ook 2e hands aan te komen, behalve die schotel, duur dingetje trouwens....

Geplaatst:

Ja klopt, hij is stevig duur, maar wel behoorlijk getest voor zijn prijs gelukkig. Hij ligt rond de 200 eu, en dat is fors als je ziet wat je voor diezelfde prijs nog meer zou kunnen krijgen. Maar goed, tis for the better met de buurtjes zullen we maar zeggen.

De Topfield wordt het meest aangeprijst, maar dat komt vast ook doordat hij veel beter beschikbaar is (iedere sat.verkoper verkoopt hem wel). Is op zich natuurlijk iets wat voor hem pleit, betekent misschien ook meer softwareupdates? Of is dat te makkelijk gedacht?

Toch is die ander die ik noemde, Aston, een ontvanger die door bezitters als zeer prettig wordt ervaren. Maar niet al te bekend, lijkt het vooralsnog.

Betekent dat die tweede hands-beschikbaarheid ook dat het outdated is? Of is dat omdat men meer wil, en kan ik er nog een tijdje mee doorkijken?

Die modules is voor mij nog helemaal abracadabra, dit werkt wel, dat werkt niet. Haha... XCam is er dus eentje die in ieder geval werkt icm de 4000.

Ik dacht dat ondersteuning iets anders betekende als de manier waarop het bij Aston werd omschreven, maar dat scheelt dus weer een eurootje of 60 voor de positioner.

Citaat:
MMm matrix en toppie 4000 werkt, maar niet 100% super. Matrix en toppie 5000 word afgeraden. wat wel goed werkt is een xcam.

Oja en de topfield ondersteund diseq 1.2, dus je hebt geen apparte positioner nodig. trouwens wat je zoekt is ook 2e hands aan te komen, behalve die schotel, duur dingetje trouwens....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen