Gast Geplaatst: 16 juni 2004 Geplaatst: 16 juni 2004 Op een Multiboot systeem met win98SE en XP erop (beide op een aparte partitie) wil ik win98 opnieuw installeren, omdat het niet zo lekker meer loopt. (gewoon eroverheen installeren). Maar als ik dit doe dan ben ik starks als ik opnieuw wil booten het keuzemenuutje bij het opstarten (keuze tussen win98 of XP booten) kwijt. Wat moet ik vooraf doen om dit weer terug te krijgen nadat ik Win98 heb geinstalleerd?
Hendrik007 Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 Beste Cuboid, ik had het zelfde probleem, ik heb via de Win XP CD-Rom het weer recht gezet. Je moet dan de PC opnieuw opstarten, dan de CD laten opstarten. Dan in het menu van de CD windows Herstellen opstarten, als het goed is kom je dan in een soort MS-DOS daar moet je je inloggen, als je dan ingelogt bent dan moet je eens HELP intypen, dan komt er een lijstje met namen die je kunt gebruiken. Als het goed is staat daar iets van Repair Root of Boot. Succes! groeten, Groeten, Hendrik Dreambox 7025+ Dreambox 800HD PVR 80cm op DiSEqC H-H motor 70cm op 19,2 en 23,5 oost
Gast Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 Ok bedankt. Maar heb begrepen dat het ook amkkelijker kan. Dat je voordat je Win98 er opnieuw overheen zet je eerst iets kan kopieren (een of ander opsatrt filetje) en daarna terugzetten.
Gast Geplaatst: 25 juni 2004 Geplaatst: 25 juni 2004 Citaat: omdat het niet zo lekker meer loopt. (gewoon eroverheen installeren). Ik kan me vreselijk vergissen hoor, maar ik heb altijd begrepen dat het weinig zin heeft om W98 'eroverheen' te installeren. Alles wat al op je schijf staat van W98, slaat hij over bij de herinstallatie. Dus als je corrupte bestanden hebt, blijven die corrupt. Als je toch bezig gaat, waarom dan niet die directory formatteren. Je werkt op één machine, dus belangrijke bestanden kun je via XP veilig stellen voordat je formatteert.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen