jwi Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 Hallo, Kan iemand mij vertellen of er daadwerkelijk een groot verlies optreedt wanneer ik een AVI (VCD, SVCD of XVID) ga omzetten naar een DVD. Sommige beweren dat het verlies enorm daar er twee maal geconverteerd moet worden. Andere beweren weer dat het verlies minimaal is. Welk type geluid krijg ik? wordt het 2.0 of iets anders (uitgaande van het maximale in de bron avi)? Welke tools kan ik het beste gebruiken? Erg bedankt JWI
Pierre12 Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 Er is altijd sprake van kwaliteitsverlies. Hoeveel hangt af van de codec die je gebruikt en de instellingen van de codec. In het algemeen geldt dat snel omzetten leidt tot een minder resultaat dan langzaam omzetten. Als je een AVI omzet naar DVD (MPEG2) met een goede codec of encoder, zijn er maar héél weinig mensen die het verschil zien.
jwi Geplaatst: 17 juni 2004 Auteur Geplaatst: 17 juni 2004 Dank je, Welke encoder kan je me aanraden? JWI
Pierre12 Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 Tmpgenc want die is gratis de eerste 30 dagen. Even zoeken op Google...
marco24 Geplaatst: 18 juni 2004 Geplaatst: 18 juni 2004 en tmpgenc hoort (mits goed ingesteld) ook bij de beste encoders lees hier maar eens http://dvd-hq.info/Compression.html
Gast Geplaatst: 23 juni 2004 Geplaatst: 23 juni 2004 Citaat: Hallo, Kan iemand mij vertellen of er daadwerkelijk een groot verlies optreedt wanneer ik een AVI (VCD, SVCD of XVID) ga omzetten naar een DVD. (uitgaande van het maximale in de bron avi)? Welke tools kan ik het beste gebruiken? JWI Omzetten naar MPEG2 bedoel je? Kan ook met videobewerkingsprogramma's. Groet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen