Gast Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 Hallo, Ik heb eens rond zitten neuzen op internet, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden: - Bestaan er satelliet ontvangers voor de PC die je helemaal kan aanpassen met de coderingen e.d. zoals bijv. de digit all wordl sci 2100. - En, kan je er een schotel met een motor op aansluiten ? - En als laatste, kan je meerdere ontvangers op 1 schotel aansluiten, en zoja, kan je dan ook met 2 ontvangers tegelijk de motor besturen die erop zit? Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn, Met vriendelijke groet, Marco Brouwer
Storre Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 Heb hier een SFT-2000 en een Skystar 2 (met progdvb + sofware en SS2DiSEqC 1.7) op een motor gestuurde schotel, waarmee veel gecod. kanalen opengaan. Op de schotel een twin lnb waarmee de SFT en de SS2 zijn aangesloten, maar als je met beide ontvangers de motor wil gaan aansturen gaf dat problemen bij mij want de tweede receiver is zijn posities kwijt. Gr. Harry. MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A
Albert_H Geplaatst: 17 juni 2004 Geplaatst: 17 juni 2004 De meeste PCI DVB kaarten hebben wat betreft het decoderen praktisch dezelfde mogelijkheden als een stand alone ontvanger. Verschillende kaarten kunnen ook een motor aansturen, let in dat geval wel op, dat de versie van Disecq die je voor de gekozen motor nodig hebt ook door de kaart ondersteunt wordt. Het besturen van een motor vanuit twee ontvangers is niet mogelijk, dit omdat een ontvanger de positie van de motor opslaat, en als een andere ontvanger deze dan veranderd gaat de eerste ontvanger er de volgende keer van uit dat de motor op de opgeslagen positie staat en is het systeem dus de kluts kwijt. Of dit met Disecq versie 2.0 of hoger wel gaat is mij niet bekend. Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen