Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Halle vrienden,

Ik heb onlangs een JVC dvd speler type XV-N212 aangeschaft en daarmee getracht een DVD-R dvd, geschreven met een Plextor PX708A, af te spelen, dit lukt tot ongeveer de helft van de dvd, waarna het beeld stilstaat en niet meer verder wil. Ook via het menu een hoofdstuk verder gaan lukt ook niet, wat kan dit zijn en hoe is dit eventueel op te lossen?

Geplaatst:

kan meerdere oorzaken hebben:

-gebruikte software (en is veel troep in omloop)

-kwaliteit van de dvd's

-in de film nog kleiner gemaakt d.m.v. transcoding of opnieuw encoden (hier komen ook wel eens problemen van)

Geplaatst:

Citaat:
speel die dvd eens af bij een kennis of vriend Volgens mij is er iets met jou dvd speler aan de hand

dat hoeft niet hoor

de ene dvd speler in nou eenmaal wat kieskeuriger dan de andere

ik heb hier bijv een philips dvd speler die de met pinnacle gemaakte dvdtjes niet slikt

en bij de meeste andere spelers doen ze het wel

na een update van pinnacle spelen ze wel weer in de philips

ook een dvd die op 4 speed of sneller gebrand is speelt wel eens niet overal goed

Geplaatst:

Kan het iets te maken met de gebruikte DVD, merk TDK? Ook een andere DVD gemaakt volgens dezelfde methode heeft hetzelfde verschijnsel. Brandsnelheid 4x, dus niet te snel.

Geplaatst:

't Zou met het merkt te maken kunnen hebben, maar jouw JVC is toch hagelnieuw, dat vind ik een beetje vreemd. Onze ouwe Sony moppert ook veel, maar die is 5 jaar oud! Ik denk toch dat er iets is met jouw speler.

Geplaatst:

Een img file gedownd vervolgens met deamontools gemount,

gedecrypt en geschreven met decrypter, werkt goed op de pc. Vervolgens in de dvd speler gestopt, menu werkt goed, de dvd speelt af maar na ca. 45 minuten stopt tie ermee.

Ook is het mogelijk een scene te kiezen na dit tijdstip, het lijkt er op dat de dvd speler na een bepaalt tijdstip niet meer kan lezen. Ik zal deze week een ander merk dvd schuifjes proberen. Uit de reacties begrijp ik dat dit geen algemeen bekend probleem is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen