Fabian Geplaatst: 19 juni 2004 Geplaatst: 19 juni 2004 Wie weet of ik ergens kan achterhalen wat het aantal Frame Per Second is van een opname op de HDD? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om een opname gelijk te laten lopen met een ondertiteling. B.v.d, Fabian
Ome Merde Geplaatst: 19 juni 2004 Geplaatst: 19 juni 2004 ... Dit programma converteert een .srt ondertiteling bestandje naar een .dtc bestand waar de plugin mee werkt en hiermee kun je het nieuwe .dtc bestandje direkt uploaden naar de juiste directorie. Door het bepalen van het aantal frames per seconde van een film weet je of die van een Regio 1 (23.976 FPS) of een Regio 2 (25.000 FPS) DVD afkomstig is. Nederlandstalige ondertitelingen zijn meestal afkomstig van een Regio 2 DVD, wanneer het de originele zijn. Dus laat je de Frame Rate waarde op 25 staan! Wanneer het "amateur-vertalingen" zijn, zijn deze meestal gebaseerd op de ondertitelingen van een Regio 1 DVD. Dit is natuurlijk niet altijd zo maar in de meeste gevallen klopt het wel.... afkomstig uit deze thread, wellicht heb je er iets aan. merDe deze ruimte is te huur
Fabian Geplaatst: 20 juni 2004 Auteur Geplaatst: 20 juni 2004 Thanks, Zal dus meestal 23,976FPS of 25FPS zijn. Ik heb echter nog een vraagje over Dreamsub. Via de ingebouwde internet browser kun je diverse ondertitelings downloaden waarbij de frame rate al vermeld staat. In Dreamsub kun je bovendien middels de camera-icoon de frame rate wijzigen in 23,976 , 25 of 29,976. Welke waarde van de frame rate wordt nu gehanteerd als ik de ondertiteling opslaat in Drtic-formaat?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen