Ga naar inhoud

Motor aansturen via diseqswitch?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk om vaste schotel met drie lnb's en een draaibare schotel te combineren door dit achter een diseqswitch te hangen?

Geplaatst:

Een topfield tf3000cipro, maar waar moet de receiver aan voldoen.Ik bedoel welk protocol?

Geplaatst:

De ontvanger moet per sateliet in te stellen zijn of van een deze een diseqc switch of een diseqc motor gebruik maakt (ik weet niet of deze mogelijkheid bestaat bij jouw ontvanger).

Wanneer je een diseqc switch niet aanstuurt zal deze gebruik maken van de eerste ingang (A), deze moet je dus gebruiken voor de LNB van de draaibare schotel.

En altijd de motor voor de switch plaatsen, omdat de switch het diseqc signaal naar de motor in de war kan sturen.

Dus vanaf de ontvanger de coax eerst naar de motor, vanaf de motor naar de switch, en de eerste ingang (A) vanaf de switch naar de LNB van de draaibare schotel, de overige ingangen van de switch zijn dan voor de vaste schotel(s) te gebruiken.

gr,

Ducom

Geplaatst:

Ja dit is mogenlijk

Je moet het in deze volgorde aansluiten Decoder---->rotor----switch---->lnb 1-4

Je hebt de protecollen disec 1.0 en 1.2 nodig om dit zo werkend te krijgen, ik heb dit zelf werken op een dreambox.

Rongogo

Geplaatst:

Hartelijk dank voor het antwoord.Ik zat zo te denken dat het dan waarschijnlijk ook mogelijk moet zijn met een v-2 diseqc positioner i.p.v. de diseqc motor welke bij mij een channelmaster aanstuurt correct me if I'm wrong.

Groeten Sandokan

Geplaatst:

Weet niet precies wat je met "Channelmaster" bedoelt, Channelmaster is een merk dat verschillende producten op de markt heeft...

Ik vermoed dat je een actuator of HtoH motor bedoelt die met 36V moet worden aangestuurd.

Ook dat is zeer goed mogelijk, ik werk zelf met een VBox II positioner die het diseqc signaal van mijn ontvanger 'vertaald' naar een 36V signaal voor een actuator.

Ook dit werkt prima in combinatie met een diseqc switch.

gr,

Ducom

Geplaatst:

Dat bedoelde ik inderdaad een channelmaster schotel met een actuator die aangestuurd word met behulp van een vbox II positioner.Bedankt Ducom voor je antwoorden je hebt mij weer een stukje verder in de sattechniek geholpen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen