Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi ik ben in bezit van een 1.00 meter funke schotel met een diseq usuals moter .en ze zijn opgesteld op een tegelvoet op de dak.

ik ontvang 57 graden oost tot en met hispasat 30 graden west heel goed . de signal op 57 graden oost slaat tot 76 procent en hispasat tot 83 procent.

maar als ik naar bandamax wilt gaan kijken op 43 graden west krijg ik geen beeld, alleen op 2 test zenders na en die zijn zeer slecht te ontvangen de singnal hangt tussen 8 en 12 procent .

en als ik helemaal naar 68.5 graden oost wilt gaan draaien, waar paar africaanse zenders zijn. heb ik helemaal geen signal.

ondanks dat er geen opstakels zijn voor m,n schotel.

deze genoemde satelieten zijn in nederland vrijwel goed te ontvangen als het goed is

wat doe ik fout .

kan mischien iemand mij effe helpen aub

Dreambox 800 HD Triax110 draaibaar 68.5 E t/m 58 W + MTI Highline 0,2

Geplaatst:

68.5 graden oost is ook wel erg ver hoor.

Bij een draaibare schotel moet dan ook alles perfect zijn afgeregeld.

En hij moet ook nog perfect waterpas staan.

Geplaatst:

Dit ligt hem inderdaad aan de afstelling.

Dat merk je metname aan de ontvangst op de uiteinden van de boog.

Zet hem nog eens op 43 west en beweeg de schotel wat op en neer en kijk of er ook verbetering optreed.

Geplaatst:

wat een veel voor komend fout is naast het niet waterpas zetten is......

het ware zuiden niet iedereen woont op 5 graden oost en daar worden de meeste schotel op afgesteld. die verdo... sirius,das dus niet altijd zuid

en zo heb je hier en daar 1 of 0.5 graden verschil en dat merk je dus als je extreem ver gaat in je ontvangst. verder moet je bij grootte schotels nog iets aan je noordebreedte graad doen wat ook oploopt in de 0.7 graden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen