Ga naar inhoud

Gnome-instellingen steeds weg

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik draai al een tijdje Mandrake 10 (met genoegen) Omdat ik een fysieke beperking heb zijn de muistoetsen (onder toegankelijkheid) erg belangrijk. Maar elke keer als de de comp opnieuw start zijn de muistoetsen uitgezet, en moet ik die eerst weer aanvinken in configuratiescherm.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de instelling van de muistoetsen gehandhaafd blijft? (andere instellingen blijven wel goed...)

tnx

Geplaatst:

helemaal niemand?

is het niet op te lossen? Ik kan geen Gnome-config file vinden (als het al bestaat)

Het is voor mij een erg belangrijke feature...kan iemand anders een tip geven waar ik een antwoord zou kunnen vinden???

tnx

Geplaatst:

In gnome2 wordt gebruik gemaakt van een gecentraliseerde configuratie database (gconf).

Het zou te verwachten zijn dat het daar ergens opgeslagen wordt. In dat geval is het alleen wel vreemd dat de muistoetsen niet ingeschakeld blijven.

Mocht het toch hier in zitten, en je de juiste key waarde kunt achterhalen, is het mogelijk om een script te maken die de muis toesten inschakeld en dit script vervolgens elke keer na het starten te laten lopen. (niet erg fraai overigens)

Wellicht dat je eerst het volgende kunt proberen.

- Bij het afmelden van gnome zorgen dat de optie "instellingen opslaan" aangevinkt is. (misschien dat dit het kunstje doet)

Als je er niet uit komt geef dan eens aan in welk gnome software package de mouse keys zitten. (gnome-accessibility?)

Ik kan dan op mijn machine eens kijken of ik uit kan vinden waar de instelling opgeslagen moet worden.

Geplaatst:

@ tammabilly

Thanks voor de reply

in gconf kan ik nix vinden om te wijzigen

Ik heb de muistoetsen ingesteld via:

systeem-configuratie-gnome-toegankelijkheid

greetz

sjel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen