Gast Geplaatst: 22 juni 2004 Geplaatst: 22 juni 2004 Na heel veel lezen ben ik begonnen met het afstellen van mijn schotel. Dit is een 80 cm Sab die bevestigd is aan een Strong rotor, deze zit aan een waterpas staande pijp. Ik gebruik de Skytec 2. Ik heb nu de Skytec direct aangesloten op mijn LNB en richt precies op het zuiden. Ook de hoeken van schotel en rotor zijn goed ingesteld. Met progfinder, setup4pc en progdvb krijg ik 0,0% signaal, ook tijdens het verstellen van de schotel. Betekend dit dat mijn lnb stuk is? de rotor heb ik getest dus de kabel is goed. Wie kan mij uitleggen wat nu de beste manier is om de Sirius op te zoeken, als ik het zo lees had ik toch echt al wel wat signaal moeten hebben, of is de sirius toch moeilijk te vinden? Graag jullie ervaringen hiermee.
Storre Geplaatst: 22 juni 2004 Geplaatst: 22 juni 2004 Had ik ook problemen mee, heb eerst met mijn normale ontvanger sirius opgezocht (met een twin lnb) en vervolgens met de Skystar 2/progdvb gescand op kanalen en daarna zo alle satellieten gepakt. Misschien niet de handigste methode maar wel effectief. Heeft iemand anders een beter idee? Gr. Harry. MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A
Gast Geplaatst: 22 juni 2004 Geplaatst: 22 juni 2004 Ik heb alleen een Skystar, het probleem is dus schijnbaar dat deze moeilijk de Sirius kan vinden? Ik was al bang dat ik de verkeerde drivers had. Wat is de beste manier om met deze kaart af te stemmen?
Gast Geplaatst: 23 juni 2004 Geplaatst: 23 juni 2004 Het is gelukt, schotel stond niet goed. Ik wil iedereen adviseren om niet progfinder 2 te gebruiken, deze blijft hangen op het percentage bij het opstarten van het programma. Ik heb nu het afstem balkje van Progdvb gebruikt en ben gewoon een paar keer heen en weer gelopen. Is een signaal van 73% redelijk?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen