Ga naar inhoud

Datalimiet en provider aanschrijven???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@All,

bij mijn ADSL verbinding die ik sinds december 2003 heb zit een datalimiet van 2 gb.

Ik wil daar eigenlijk vanaf maar ik ben over de verbinding opzich heel tevreden en heb eigenlijk weinig zin om de opzeg- en aanvraagprocedure in te gaan.

Zou het zin hebben om de provider aan te schrijven met het verzoek om de datalimiet te laten vallen. Ik weet dat het idioot klinkt. Maar bij andere providers op mijn adres is voor het zelfde bedrag per maand Fair USE reeds ingebruik. Dat was niet het geval toen het spul net aangelegd was, toen was alles datalimiet.

Ik heb alleen de mogelijkheid om via het KPN netwerk een ADSL verbinding te krijgen. BBned is bij ons NIET geinstalleerd.

mvg

Olav

Geplaatst:

Ben bang dat je geen keus hebt. Je zit denk ik bij Tiscali. Dit hebben zelf voor het snelste abbo via KPN een 20Gb datalimiet.

Over het algemeen kun je namelijk kostenloos overstappen naar een sneller abbo, waar (muv Tiscali) meestal de eventueel aanwezige datalimiet vervalt.

En in jou geval ben ik bang dat je minstens een jaar vastzit aan Tiscali. Je hebt er immers voor getekend. Afgezien van de 'goedheid' van Tiscali ben ik bang dat er weinig anders opzit dan wachten tot december 2004. (Wel op tijd opzeggen trouwens, en doe dit aangetekend)

Sterkte

Geplaatst:

Dat is balen dat er geen mogelijkheid. Ja overstappen naar een andere provider. Maar ik ben bang dat ik dan in een molen terecht kom waar bijna niet uit te komen is door de fouten die er gemaakt worden door de een en de ander.

mvg

Olav

Geplaatst:

Waarom zouden er fouten gemaakt worden door 'de een en de ander' ?

Je kiest voor je eigen provider en niveau..

Waarom koos je eigenlijk voor een datalimiet van 2 Gig?

Groet

Geplaatst:

@Sateh,

bij mijn werk en verschil is er niet. Zie ik vaak genoeg dat er fouten zijn. opzeggen en de aanmelding gaat mis of opzeggen maar de opzegging wordt niet verwerkt en zo kan ik legio voorbeelden geven. Een roman kun je er over pennen.

er waren verschillende providers maar voor het zelfde bedrag was 2 gb het hoogste de rest zat allemaal lager toen. Nu is het bij de meeste fair use.

mvg

Olav

Geplaatst:
Citaat:
Wel op tijd opzeggen trouwens, en doe dit aangetekend

Vandaar dit advies. Als je dan op tijd opzegd en het gaat bij hun niet goed, kun je met het bewijs van versturen aankomen en kunnen zij jou niet nog een jaar vast houden. Aanmelden bij een ander zal over het algemeen geen problemen geven natuurlijk, iedere nieuwe klant is er één.
Geplaatst:

Bij Planet hebben ze geen datalimieten meer, alleen maar Fair Use, als je switcht van KPN provider kan dit al in enkele uren geregeld worden. Planet is dus ook een KPN Provider.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:
Citaat:
Aanmelden bij een ander zal over het algemeen geen problemen geven natuurlijk, iedere nieuwe klant is er één.

De oude provider moet natuurlijk wel eerst 'van de lijn af'. Eerder kan de nieuwe er niet bij. En als ze zogenaamd die opzegging niet hebben, zal de lijn ook niet 1,2,3 worden vrijgegeven.....
Geplaatst:
Citaat:

De oude provider moet natuurlijk wel eerst 'van de lijn af'. Eerder kan de nieuwe er niet bij. En als ze zogenaamd die opzegging niet hebben, zal de lijn ook niet 1,2,3 worden vrijgegeven.....

Ik ben laatst overgestapt van Zonnet naar xs4all, maar ik kan op beide providers inloggen.
Mijn contract bij zonnet loopt nog tot 1 sept (inmiddels een bevestiging gehad)
dus er hoeft nergens een lijn vrij te zijn.

Groetjes Actros

Hum5400(z)2.08 +camToH8.0, Triax 88, monoblock, MasteraII, MasterCDR2LCD

Geplaatst:

@All,

ik wil geen andere provider. Ik wil alleen weten of het zin heeft wat ik in gedachte heb/had.

mvg

Olav

Geplaatst:

Onder het motto: Nee heb je, ja is een utopie, zou je het altijd kunnen vragen maar als dit in hun voorwaarden staat, zullen ze daar denk ik niet zo snel van afstappen, tenzij het voor iedereen gaat gelden. Echter, als er meer mensen dit verzoek neerleggen en een beetje gaan dreigen om over te stappen, zou dat misschien effect kunnen hebben.

Geplaatst:

Zolang beide providers KPN ADSL hebben kun je heel eenvoudig inloggen bij andere providers, ik kan ook inloggen met de wachtwoord en inlognaam van een vriend die Wanadoo heeft terwijl ik Planet heb. Ik vraag me af wat er gebeurt als we beide tegelijk inloggen. We hebben beide KPN ADSL.

Die loginnaam is het enige die bepaalt met welke provider je "inbelt". Soms wel handi als er een storing is bij Planet of iets dergelijks.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

wel grappig op een ander abbo kunnen inloggen

dat deed ik vroeger ook met een inbel abbo toen je daar nog zo'n fl 30,00 per maand voor moest betalen

we deelden het abbo met z'n tweeen en konden gewoon tegelijk inbellen en inloggen

Geplaatst:

ik mopper niet. Ik vroeg het me alleen af. Ik ben voor 99% gewoon heel tevreden. Maar als je bijvoorbeeld een film wilt downloaden dan hang je.

Ik weet ook wat ik heb afgesloten en waar ik aan vast hang. Dat weet ik allemaal.

Het was gewoon een gedachte omdat de andere providers in dezelfde prijsklasse geen datalimiet meer hanteren. Zodoende.

mvg

Olav

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen