Ga naar inhoud

wat is het verschil tussen SDRAM en DDRRAM???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
DDR van 133Mhz ? dat wist ik niet. ik dacht dat DDR begon bij 200Mhz, maargoed, ik kan er naast zitten.

er is zelf nog DDR geweest van 100Mhz (effectief 200Mhz) Pc1700 maar dat is wel erg antiek shocked.gif

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Citaat:
Heb me laten wijsmaken dat die ''Mhz'' niet zo belangrijk is...

Dat is sterk afhankelijk van je processor. De AMD Athlon 64 cpu's bijvoorbeeld hebben de memory controller geïntegreerd op de cpu, en als je dan het snelste geheugen plaatst met de laagste CL waardes, dan merk je dat verschil heel duidelijk. Intel is nog druk bezig cpu's te ontwerpen met de memory controller aan boord, maar net zo als met de 64 bit uitbreiding en dual core lopen ze nogal achter. AMD komt begin volgend jaar al met een quad core uitvoering van de Opteron (de server versie van de Athlon 64).

• Moderator
Geplaatst:

Het verschil in SDRAM en DDRram ligt in de manier van schrijven/lezen.

Een SDram schrijft/leest bij de opgaande flank van een klokpuls. En een DDRram bij zowel de opgaande en neergaande flank. dus dubbele snelheid.

Voor iemand die niet weet wat ik bedoel. Een clock is een soort schakelaar die snel (frequentie) aan en uit gaat op een vaste snelheid. als de "schakelaar" nu van 0 (uit) naar 1 (aan) gaat wordt er gelijk op de data bus een byte gestuurd. bij de volgende 0 naar 1 wordt de volgende byte geschreven.Dit is de werking van een SDRAM.

Bij een DDRram wordt bij 0 naar 1 EN 1 naar 0 een byte gestuurd. Dubbele data dus.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Citaat:
Het verschil in SDRAM en DDRram ligt in de manier van schrijven/lezen.
Een SDram schrijft/leest bij de opgaande flank van een klokpuls. En een DDRram bij zowel de opgaande en neergaande flank. dus dubbele snelheid.

Voor iemand die niet weet wat ik bedoel. Een clock is een soort schakelaar die snel (frequentie) aan en uit gaat op een vaste snelheid. als de "schakelaar" nu van 0 (uit) naar 1 (aan) gaat wordt er gelijk op de data bus een byte gestuurd. bij de volgende 0 naar 1 wordt de volgende byte geschreven.Dit is de werking van een SDRAM.

Bij een DDRram wordt bij 0 naar 1 EN 1 naar 0 een byte gestuurd. Dubbele data dus.

Hier heb ik nou wat aan,tnx Matchless xyxthumbs.gif

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen