Gast Geplaatst: 24 juni 2004 Geplaatst: 24 juni 2004 Ik heb een inbelverbinding via Dailycom, gecombineerd met een BySky internet downstream abonnement. Ik wil via m'n dreambox contact met internet maken maar dat lukt niet. PC die contact met internet maakt hangt in een netwerk. IP server: 192.168.0.1 + DHCP IP internet PC: 192.168.0.10 ==> via DHCP gekregen firewall op internet PC staat uit. Dreambox: IP: 192.168.0.20 nameserver: 192.168.0.10 (heb ook al het ip-adres van de DNS-server van de provider ingevuld) gateway: 192.168.0.10 ping van de dreambox naar het netwerk gaat goed, naar het internet werkt niet. Ik denk dat het iets te maken heeft met een proxy, maar hoe stel ik dat in? Iemand een idee? Bedankt, Dick
pepela Geplaatst: 25 juni 2004 Geplaatst: 25 juni 2004 hoi, misschien lul ik maar wat ..... Als ik het goed begrijpt gebruik jij je PC als router. (Kan anders niet want je pc moet inbellen) Heb je een of ander ICS (Internet Connection Sharing) software draaien? Onder de bekendste soft horen: PPPShare, Wingate, Sygate en waarschijnlijk een hele boel anderen. ik denk dat je het in die richting moet zoeken.... mvg, "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."
kkkkk Geplaatst: 25 juni 2004 Geplaatst: 25 juni 2004 Citaat: Ik heb een inbelverbinding via Dailycom, gecombineerd met een BySky internet downstream abonnement. Ik wil via m'n dreambox contact met internet maken maar dat lukt niet. PC die contact met internet maakt hangt in een netwerk. IP server: 192.168.0.1 + DHCP IP internet PC: 192.168.0.10 ==> via DHCP gekregen firewall op internet PC staat uit. Dreambox: IP: 192.168.0.20 nameserver: 192.168.0.10 (heb ook al het ip-adres van de DNS-server van de provider ingevuld) gateway: 192.168.0.10 ping van de dreambox naar het netwerk gaat goed, naar het internet werkt niet. Ik denk dat het iets te maken heeft met een proxy, maar hoe stel ik dat in? Iemand een idee? Bedankt, Dick naam server moet je checken door uitvoeren > command of cmd > en daarna ipconfig /all en dan pass kan je zien je sever naam want hier heb je je gateway ingevuld en dat klopt niet volgens me, success
Gast Geplaatst: 25 juni 2004 Geplaatst: 25 juni 2004 naamserver is toch hetzelfde als DNS? Vul hier dan eens het adres van je servertje in? oh ja , server mag geen DHCP hebben want dan zou het adres kunnen veranderen en da's niet leuk voor je clients... Vinz
Wifi Geplaatst: 25 juni 2004 Geplaatst: 25 juni 2004 Het probleem ligt 'm in de proxy. 1. Je belt in naar de internet service provider welke jou upstream verkeer regelt. 2. Vervolgens haal jij je verzoek (downstream) binnen via de satelliet over een proxy adres. Ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten, er zaten een aantal buren bij mij achter mijn internet via de satelliet. 1. Wat jij kan doen is internet connection sharing gebruiken als je Windows XP hebt. Op je dreambox stel je dan als gateway in het ip adres van de computer waar je internet deelt en de nameserver zou er dan een zijn van je internet provider zijn (mits je er zelf een draait). Zorg op je box dat deze automatisch een ipadres krijgt.
Gast Geplaatst: 25 juni 2004 Geplaatst: 25 juni 2004 Er staan een aantal PC's die verbinding maken met de Internet PC om online te gaan. Ik geef bij die remote PC's bij <configuratiescherm>, <internet opties>, <verbinding>, <LAN-instellingen>, <Proxy> als ip-adres 192.168.0.10 (= PC die contact met internet ka maken) en als poort 9302 en dat werkt.... Dick
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen