Ga naar inhoud

ASUS P4P800 Deluxe

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi

Ik heb een probleem mijn pc die 2 dagen aan was is van zelf uit gegaan en wilde niet meer opstarten.dacht eerst dat het de voeding was.Maar die blijk goed te zijn.

Dus heb ik een nieuwe mobo gekocht P4P800 Deluxe , 2x 256MB DDR400/PC3200.

Heb de kast weer in mekaar gezet en krijg de volgende melding:

Windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak.

Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van .

Als deze computer niet meer reageerde , onverwachts opnieuw opstartte of het automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen , kunt u het beste voor laatset bekende juiste configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, als gevolg van het indrukken van de Aan/Uit-knop, kunt u het beste kiezen voor Windows normaal starten.

Veilige modus

Veilige modus met netwerkmogelijkheden

Veilige modus met opdrachtprompt

Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten )

Windows normaal opstarten

Heb ze allemaal al geprobeerd maar kom steeds weer op deze scherm te recht.

Moet Windows opnieuw worden geïnstalleerd Of moet er wat in de bios verandert worden ? .

P4P800 Deluxe

2x 256MB DDR400/PC3200

P4 2.00 GHz

3D FORCE4 MX-440 64 MB

Maxtor 6Y080l0

Maxtor 6Y060l0

.

Geplaatst:

als je je moederbord vernieuwd (dus andere installeerd) en je gebruikt Win2k/WinXP als OS dan heb je een hele grote kans dat je de zaak opnieuw moet installeren. Dit heeft te maken met de chipset-drivers van je mainboard. Windows probeert deze nl. te laden tijdens het booten en als je een bord hebt met een andere chipset (Intel, Via, Sis) of zelfs met hetzelfde merk chipset, gaat dit vaak fout.

de schijf is overigens nog wel benaderbaar dus je zou een back-up van je bestanden kunnen maken door deze schijf even bij iemand anders in het systeem te hangen.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Het gaat hier wel om een drastische hardware-aanpassing...een volledig moederbord verandert !

Ik weet zelf niet of het systeemherstel wel zal werken van je vorige configuratie?

Wat je kan proberen is :

Start uw computer opnieuw op en druk op F8 en kies hier voor de functie veilige modus met opdrachtregel.

meldt u als administrator...vervolgens typt u op de opdrachtregel:

[color:"blue"] %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe[/color] druk op [Enter] als je geluk hebt kan je nu een vorig herstelpunt terugplaatsen.

Geplaatst:

Heb dit geprobeert door F8 in te druken, dan zie je op het scherm (beneden)dat het bezig is drivers te laden daarna start het zichzelf weer op.en kom je weer op het zelfde scherm weer uit.

Denk dat ik inderdaad maar backup ga maken bij iemand anders en xp maar opnieuw er op ga gooien

Geplaatst:

Als je F8 een paar keer activeert(meerdere malen klikken) tijdens het opstarten, hoort je pc te starten in de veilige modus !!!!

Geplaatst:

Je zou na een backup nog kunnen proberen xp er overheen te installeren.

Gewoon de xp cd d'r in en dan vanaf cd booten.

Moet wel zeggen dat ik dat ook ooit eens heb geprobeerd maar de juiste "overheen install" optie kreeg ik niet te zien.

Heeft blijkbaar wat met de versie van xp te maken maar heb dat zelf nooit helemaal uitgedokterd.

Fluitje van een cent om ff te checken of dat uitkomst zou bieden.

Wellicht gaat het alleen maar voor de "Home" versie,

met m'n Pro Corp ging het iig niet.

You cannot ignore that member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen