Ga naar inhoud

5 LNB's op een 90cm gibertini :-)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gewoon een nutteloze mededeling van een gelukkig iemand,

Het is gelukt,

Asta 2, Astra 1, Hotbird, Sirius en Thor ... op 1 90cm gibertini aluminium schotel!

Ik ben net Thor erbij gezet, ik draaide al bijna een jaar met 4 LNB's zonder problemen... Ik heb Astra 1 als middenpunt dus Thor steekt een heel stuk uit. Hierdoor doen de lage freq (tot 12000Mhz) het heel goed 84% kwaliteit op een topfield 4000. De 12456Mhz doen het niet 25% kwaliteit, je kan wel wat zien maar erg blokkig... pech, er zit toch niets op die transponder geloof ik (discovery etc. ) die niet op Sky ita zitten.

Helaas geen foto van mijn bouwwerk, want mijn buurman/vrouw zou en moest zijn ladder terug voordat hij weg moest ergens heen, vraag me niet waarom, zo onbetrouwbaar zie ik er toch niet uit. Het was een race tegen de klok, ik had 2 uur om de Thor LNB aan te sluiten, af te stellen, en te zorgen dat ik mijn sirius niet sloopte want die LNB zit er 3mm naast. Het was wel gepiel met buigen van beugeltje etc. was nog het meeste tijd kwijt om die hoge freq. transponder ook te krijgen, maar dat heb ik voorlopig even opgeven.

Groetjes,

E.

Geplaatst:

Ik zie net op SatcoDX.com dat de frequenties die het wel doen de Thor02 zijn, en die freq. die het niet doen van de Thor03 afkomen.

Volgens de beam plaatjes zijn ze beide ongeveer even sterk. Alleen het beam patroon is iets anders...

Wie o wie heeft er nog een tip?

E.

Geplaatst:

Gaaf! Dat staat ook nog op mijn klussenlijstje. Gebruik je disecq 1.1 of 4 op 1 tuner en thor op de andere?

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Geplaatst:

Het is iets ingewikkelder. Ik deel de schotel voor Astra 1, 2 en hotbird met mijn buurman. Hiervoor gebruik ik 3x een quatro LNB + 4x diseq 1.0 (2 voor mij en 2 voor mijn buurman) . Zodat onze beide Topfields 4000's zowel op tuner 1 als op tuner 2 deze satelietten kunnen ontvangen. De thor en de sirius LNB's zijn gewone single LNB's. Op 'mijn' diseq op tuner 1 heb ik op de vrije 4de poort sirius gezet en op mijn andere diseq op tuner 2 op de vrije 4de poort staat de thor...

E.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen