Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Wie kan mij vertellen hoe de snelheidmeter van een peugeot 406 werkt, want deze van mij begint een eigen leven te leiden. Op zich geen probleem, maar gisteren reed ik met een snelheid van 120 km bij een aan de kant stande camera langs. Dus dacht ik geen probleem, maar ik keek naar mijn toerenteller en de toeren kwamen overeen met een snelheid van ca. 145 km. Dus ik mag weer eens iets storten, denk ik. Nou is mijn vraag, is de werking gebaseerd op een weerstand of wat kan het zijn. Ik weet in iedergeval zeker dat het elektrisch is. Dacht eerst slecht kontakt, want als ik een tik op het dashboard geef komt ie meestal wel terug. Soms ook niet, maar na een tijdje doet ie het weer. Ook loopt ie mij zo van 100 km naar 160 en weer terug naar 100. Dit gebeurd ook als ik h'm op cruise control heb, dus geen zware voet aan de rechterkant. Auto is van het bouwjaar 1996.
wammeswaggel Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Als ik jou was, zou ik dat ding NIET repareren: misschien kun je de rechter ervan overtuigen dat het niet jouw schuld was. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Zou eerst maar eens als een speer naar de garage gaan dat je teller vreemd doet sinds het weekend. Dan kan je een brief sturen naar het CJIB met als bewijs de vastelling in de garage scheelt dat in ieder geval de acceptgiro. De rest, zou ik niet weten.
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Vergeet het allemaal maar ; te hard rijden is te hard rijden. Dat je snelheidsmeter het niet doet heeft men in de wet afgedekt door een regeltje op te nemen dat dat ding in orde dient te zijn. Je mag met een defecte snelheidsmeter officieel niet eens rijden. Dat er duidelijke afwijkingen zijn klopt uiteraard. Zo rijd ik al een tijdje in een Dodge Voyager met een "afwijkende" teller. Nadat we de brandstofpomp hebben vervangen + radiateur en nog wat dingen doet ie het ineens prima. Heeft nix met elkaar te maken maar toch....;-) Als ik op mijn GPS kijk dan heb ik tot 100 Km/h een afwijking van ongeveer 5 km/u. Maar als ik 130 rijd op de teller dan rij ik "in het echie" slechts 120. Ik kan dus lekker scheuren zonder tegen bonnen aan te lopen ;-) Alle auto's hebben een afwijking. Ofwel ; ze geven eigenlijk bijna altijd te veel aan. Dat kan besparen in de bonnen. Ook de politie houd hier rekening mee door al een marge toe te passen (afronden naar beneden).
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 @ Ozzo Lekker, je rijdt (na de verlichting gecontroleerd te hebben en alles doet het) over de weg en wordt in het donker staande gehouden dat je achterverlichting kapot is. Prent.......JA (volgens de wet wel), maar als je hem ter plaatse kan repareren of bij de volgende pomp niets aan de hand. Wat de teller betreft, grote vent die een garage meeneemt en die afwijking van die peugeot die merk je niet echt. Hij moest zelfs op de toerenteller kijken hoe hard hij zelfs reed. Die postzegel kan er zeker wel af aan het CJIB, en als hij nu naar de garage gaat en het meldt dat de boordcomputer vreemd doet sinds het weekend en de garagehouder schrijft de constatering op een papiertje doe je het allemaal ter goeder trouw. Hoe minder (of onbekend) de bebouwing om je heen is, hoe moeilijker het is om in te schatten of je te hard rijdt (de meeste rijden dan ook te hard in deze gevallen). Zelfde geldt voor een hoge en lage auto.
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Ik denk niet dat die vlieger op gaat, want er is wel een verschil in snelheid van ca. 25 km te hard. Ik heb nog een stille hoop dat hij niet werkte bij drachten, want hij stond zo in het zicht. Het was geloof ik dit weekend toch het tt weekend. Op de afsluitdijk stonden ze ook aan beide kanten in het zicht. Verder ben ik wel van plan om de foto en het kalibratierapport op te vragen. Ze mogen er ook wel wat voor doen. Dit kan geloof ik op basis van de wet mulder. Stille hoop is weg, was een aangekondigde controle. Ik zit nu in vraagbak te zoeken, maar uit die elektrische schema's kom ik niet. Op internet had ik wel gevonden, dat er breukjes in de printplaat kunnen ontstaan.
Alventali Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Dan hoop ik toch voor je dat je op de A7 hebt gereden en niet op die dubbel baanse weg van Leeuwarden naar Drachten (N31) want daar geld 100 Km per uur. En op het stuk waar je dan in kunt voegen naar Heerenveen(de A7 op) zelfs een paar honderd meter 70. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Maar mijn vraag is nog steeds, kent iemand dit probleem en wat er aan te doen. Ik probeer het altijd eerst zelf te verhelpen, naar de garage kan altijd nog.
trust Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Zoek hier maar eens . problemcar Niet commercieel geloof ik . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Bedankt voor de link. Zal hier eens verder kijken
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Ben een stuk verder gekomen op deze site, iemand had hetzelfde probleem. Moet toch even op de sloop kijken voor een nieuwe unit.
Ðeninux Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Kan je zelf niets aan doen. Het kan ook zijn dat je banden maat niet klopt, dan is er ook afwijking. Maar neem aan dat je er geen andere wielen onder hebt gehangen. DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak
Gast Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Banden zijn goed, afgelopen feb. zijn er bij de grote beurt net 4 nieuwe ondergekomen. Waarom weet ik de snelheid die aan deze toeren zijn gekoppeld, omdat ik meestal deze snelheid rij. Hij was blijven stil staan op 120 km/h, had er al iets langer last van en af en toe verliep hij, maar kwam altijd weer terug op de gereden snelheid. Als ik een tik op het dashboard gaf ging het nog sneller. Ik vond op de site iemand met hetzelfde euvel en die heeft alles gedemonteerd en getracht het opnieuw te maken en die heeft in een diesel de unit van een benzineauto ingebouwd. Er was een klein probleempje waar ie wel mee kon leven, de toeren kwamen niet meer overeen. Heb in vraagbak bekeken hoe ik de zaak moet uitbouwen en dat is niet zo'n probleem. Althans moet leuken, is altijd het proberen waard. Kan altijd nog naar de garage
exciter Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Kijk ook bij de echte Peugeot liefhebbers , deze weten vast wel een raad. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen