-Neo- Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Ik heb inmiddels behoorlijk wat gelezen enfoto's gezien m.b.t. het uitbreiden van de visiosat met 2 extra sats. Ik wil van huidige standaard Astra 19E en Hotbird 13E een Astra 2, Astra 19E, Hotbird 13E en Sirius opstelling maken. Nu heb ik de hele opstrelling in het verleden laten plaatsen door een bedrijf. Nu wil ik deze uitbreiding zelf gaan doen. Mijn angst is echter dat ik straks door mijn gepruts het zaakje niet meer goed uitgericht krijg. Vandaar de volgende vragen: 1) Kan ik de uitbreiding met universele LNB houders uitvoeren zonder de huidige uitrichting van mijn schotel te verpesten. Maw, kan ik aan iedere bestaande LNB (voor Hotbird en Astra 1) gewoon een houder bevestigen? 2) Is een satfinder noodzakelijk? En zo ja, wat voor type kan ik het best nemen. Is zo'n beeper voldoende? 3) Ik heb nu 2 twin LNB's, 2 diseq switches voor 2 LNB's. Nu dacht ik dat ik voldoende zou hebben aan: 2x twin LNB en 2x diseq switches voor 4 LNB's. Klopt dit? 4) Moet ik nog losse coax kabels kopen of zitten die vaak bijgeleverd bij de switches of LNB's? 5) Moet ik ook nog connectoren oid afschermen om vochtproblemen te voorkomen? 6) Heb ik nu overal rekening mee gehouden Bedankt vast voor jullie hulp.
-Neo- Geplaatst: 3 juli 2004 Auteur Geplaatst: 3 juli 2004 Inmiddels toch de stoute schoenen aangetrokken. Hier een samenvaatting van dit avontuur: Ik kon zo snel niet universele houders krijgen om aan de huidige 2 LNB Visiosat opstelling te hangen. Ik heb toen maar de officiele trisat beugel van visiosat gekocht. Het heeft me zo'n 4 uur gekost om e.e.a. weer optimaal uit te richten. Veel tijd is verloren gegaan doordat de 28 graden west net iets teveel van het goede was. Mijn schotel staat namelijk op een plat dak en kijkt over mijn (of eigenlijk de buren hun) zolder verdieping heen. Voor Astra 1 en hotbird is de (schuine) afstand tot de zolderverdieping langer dan voor Astra 2; hoe meer naar het westen hoe korter de afstand tot de zolderverdieping. Gelukkig kon ik de schotel nog een halve meter verplaatsen richting de rand van het dak zodat de afstand tot de zolderverdieping iets groter werd. Daarnaast kon ik de schotel nog iets hoger op de buis zetten. Dit bleek voldoende te zijn. Heb nu alle 3 de sats tussen de 75% en 85% signaalsterkte (volgens de Dreambox) zitten. Nadeel is wel dat de schotel wat meer in het zicht staat. Samenvattend; het is gelukt maar het koste best wat moeite. Maar dan heb je ook wel weer leuke zenders erbij. BBC zend veel in breedbeeld uit en dat is prettig met een plasma. Nu de sirius en/of Thor nog. Welke van de twee raden jullie aan en waarom?
Gast Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Waarom niet alle twee? Je bent nu toch lekker bezig! Hou er wel rekening mee, dat je dus maar maximaal vier LNB's op een diseqc switch kan aansluiten. Of ga je een cascade maken? Als je toch moet kiezen, lees dan eens de lijst van zenders door en bepaal aan de hand van je smaak, welke satelliet voor jou het meest interessant is. By the way, had je deze vraag niet beter bij "beginnersvragen" kunnen stellen? Dan had je misschien wat sneller antwoord gehad. Succes en vergeet de digitale foto's niet even te plaatsen. Altijd leuk om te zien hoe zo'n mediapark bij een andere hobbyist eruit ziet.
Gast Geplaatst: 3 juli 2004 Geplaatst: 3 juli 2004 Ik heb al meer dan 1 jaar deze opstelling. Visiosat-bi schotel en trisat LNB houder en zelf een extra beugeltje gemaakt voor Sirius. Werkt met mijn Dreambox perfect.
-Neo- Geplaatst: 4 juli 2004 Auteur Geplaatst: 4 juli 2004 Het ging specifiek over het uitbreiden van de schotel dus dit leek mij de juiste plek. Ik wil er graag 2 extra opzetten maar dan heb ik volgens mij weer een bijzonder type diseq switch nodig. Heb nu een 1.0 versie. Volgens mij heb ik dan 1.1 nodig oid.
Gast Geplaatst: 4 juli 2004 Geplaatst: 4 juli 2004 Zeker heb je dat nodig. Via zoeken kom je hier meer te weten over cascades maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen