druup Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Na een poging om mijn draaibare opstelling opnieuw te monteren is de moer op de V-vormige beugel, welke de Stab op de antenne mast klemt, kapot gegaan. Ik denk dat het schroefdraad in de moer defect is en krijg er dan ook geen beweging meer in zelfs niet met Cola, kruipolie en andere smeerseltjes! Zijn deze beugels ook los te koop of moet ik zelf iets gaan fabriceren???? Druup VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
joop905 Geplaatst: 28 juni 2004 Geplaatst: 28 juni 2004 Hoi Heb dit ook gehad heb er zelf een gemaakt Geen probleem Maar pas wel op dat het nog wel waterpas staat ik kreeg het niet zomooi meer als van de fabriek Geluk er meer Joop
Albert_H Geplaatst: 29 juni 2004 Geplaatst: 29 juni 2004 Hallo Druup. Als het gaat om de beugel met de twee draadeinden, dan kun je kijken bij een bedrijf wat auto uitlaten monteerd. Neem wel de andere of de defecte mee. Ook een goed gesorteerde ijzerhandel heeft misschien wel iets. Lukt dat niet, neem dan een 8mm draadeind, liefst roestvrij staal en buig hiervan een beugel. Je kunt dan aan de binnenkant waar beugel tegen het plaatwerk van de motorhouder komt de draad wegvijlen zodat de houder niet te veel beschadigd wordt door de draad. Mocht het nodig zijn, dan kan ik wel zo'n beugel voor je maken. Ik woon alleen bij Haarlem. Albert_H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
druup Geplaatst: 30 juni 2004 Auteur Geplaatst: 30 juni 2004 Stukje draadeind gebogen en de rotor hangt weer. Een ding viel mij wel op dat het definitief aandraaien van de v/beugels had een grote invloed op de positie van de schotel en het signaal! Wanneer ik een waterpas bovenop de M-beugel (dit is waar die V-beugel inkomt) leg zie ik dat deze dus niet waterpas is terwijl mijn antennepaal perfect staat!! Het hoogte verschil tussen de twee poten van die M is bijna een millimeter. Als er iemand is die makelijk bij zijn stab kan komen en dit bij hem kan controleren ben ik benieuwd of dit bij andere beter is. Thanx beiden voor het advies!! Groet Druup VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Gast Geplaatst: 1 juli 2004 Geplaatst: 1 juli 2004 Dat hebben niet alleen die motoren .Als ik een triax uitgericht heb en ga 'm dan definitief vastzetten heb ik daar ook mee te maken.Dat is te voorkomen door de moeren links en rechts tegelijk vast te zetten en dus niet eerst de ene moervast en dan pas de andere.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen