Ga naar inhoud


Paraprot, onzin of niet ?


Stijnvogel

Aanbevolen berichten

trust, wanneer heb je dat gedaan dan?

als dat zo is / was, dan trek ik mijn keutel in en laat jullie voortgaan met de paraprot

 

er is nog wetenschappelijk onderzoek nog foto documentatie over danwel meet gegevens over

laat dat nu eens iemand met veel tijd gaan doen....?

aangepast door Tonskidutch

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tonski , ik heb het nog nooit hoeven doen omdat ik dat soort lnb's niet heb .

Maar ik geloof zonder meer diegenen die hier over dat probleem posten .

Zoek maar eens op "regendruppels"

Nog niet wetenschappelijk gepubliceerd maar wel verhelderend : http://www.sat4all.com/forums/topic/271257-inverto-multiconnect-compleet-drama/page__st__30?do=findComment&comment=1729603

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol zei dit eerder dit topic. Ik kan het zelf ook bevestigen. De druppels op de buitenkant kosten het signaal, doek erover en het signaal is gelijk een stuk beter.

 

Als ik het goed begrijp komt dit door de feedhorn... Die in de multytenne klein zijn, omdat ze dicht op elkaar zitten. Daardoor is hier weinig regenreserve.

Bij de 'normale' lnbs is er een grotere feedhorn en meer ruimte waar het signaal naar binnen kan komen. Dus meer regenreserve op de kop.

 

Hier nog een intressant berichtje, net als bovenstaande link van trust!

http://www.sat4all.com/forums/topic/323483-inverto-multconnect-lnbs/page__view__findpost__p__2083515

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eddy VL

Wat is er met je? Gaat het om het regeltje “Zie ook nog wat bijlagen met zelf aangebrachte verwarmingskabels.“

Ik hoop niet dat je dit opvat als dat ik die heb aangebracht want dan had ik geschreven “door mezelf aangebrachte verwarmingskabels”.

Ik wil hiermee aangeven dat het niet een originele door de schotelfabrikant geleverde verwarming is maar dat het om huisvlijt gaat die uiteraard ook zeer effectief kan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol zei dit eerder dit topic. Ik kan het zelf ook bevestigen. De druppels op de buitenkant kosten het signaal, doek erover en het signaal is gelijk een stuk beter.

 

Als ik het goed begrijp komt dit door de feedhorn... Die in de multytenne klein zijn, omdat ze dicht op elkaar zitten. Daardoor is hier weinig regenreserve.

Bij de 'normale' lnbs is er een grotere feedhorn en meer ruimte waar het signaal naar binnen kan komen. Dus meer regenreserve op de kop.

 

De Multitenne is gewoon domweg te klein. Hier ontbreekthet aan hard nodige reflektor oppervlakte, oftewel gain. Daar kan geen feedhoorn wat aan doen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust + DoeEensGek,

inderdaad heel duidelijk... een designfout, men had beter direkt "af fabriek" een plastic schaaltje voor Tomaten erop kunnen bouwen :D

de stelling is daarmee bewezen ;)

 

als mijn bril nat wordt zie ik ook minder scherp maar het licht komt er wel doorheen / zo ook de korte golfjes van de sat

waar de plastic behuizing <gezien relatieve afstand> tot het brandbund voor de eigenlijke lens staat is daarmee zeer wezenlijk voor de druppel invloed. (meer aangaande die relatie zou ik moeten schetsen opdat het duidelijk wordt)

de hobbyfotograaf die op zijn voorzetlenzen vaseline smeert weet waarover ik spreek (de golflengte is hier natuurlijk totaal anders - dat beseffen we)

 

dus een kloote design en de paraprot helpt :grin::whistle:

aangepast door Tonskidutch

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Multitenne is gewoon domweg te klein. Hier ontbreekt het aan hard nodige reflektor oppervlakte, oftewel gain. Daar kan geen feedhoorn wat aan doen.

-zeker een zeer valide stelling

-maar die RF torpedo lnb's van inverto hebben dat ook

-en die staan op veel woks met veel grotere diameter en meer gain dan dat multytenne ding

 

de Temperature nois / ruis en de lensafstand worden beinvloed door de breking van druppels op en/of om het LNB behuizing

 

Suggestie voor testers:

haal die plastic kap eens er af (of zaag die topedo kop eens weg en ontvang dan nogmaals bij regenweer)

beetje klingfoil erover en testen maar

lijkt me een prima test voor iemand die zich die kosten kan permiteren van die RF Inverto die nadien in de prullenmand kan

 

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij dient ie meer als shitguard dan als rainguard, ooit al eens een topicje aan gewijd:

 

http://www.sat4all.c...uard-shitguard/

Lijkt me dat een paraprot meer signaal kost dan een beetje shit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren moest ik voor het eerst in 10 jaar het dak op, RTL4 HD was niet te ontvangen.

IJs afzetting op de alps LNB verwijdert en de ontvangst was weer daar en moeders tevreden. ;)

Om hiervoor nu een paraplot te monteren gaat me toch echt te ver, bovendien had het ijs er toch wel opgezeten met een paraplot.

Nu hebben de HD zenders van CanalDigitaal wat eerder last van uitval dan de SD zendesr dus is het nog even afwachten hoe vaak deze uitval in de komende 10 jaar gaat voorkomen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterochtend even gekeken maar de sneeuw zat wel tussen en achter de LNB's maar niet ervoor.

Ligt echt aan het soort schotel,LNB,en natuurlijk de hoeveelheid sneeuwval.

 

Kan me nog herinneren,jaren terug dat m'n moeder (nu 77 jaar) met de bezem een klap regen de schotel aan gaf

wanneer die vol met sneeuw zat. :grin:

 

Zo kan 't natuurlijk ook.

Dat ding zat en zit nu nog steeds zo vastgeroest dat er geen beweging in te krijgen is. :)

Volgens mij vanaf 1989,toen de 1e NL zenders op de schotel kwamen (veronique)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...