Ga naar inhoud


[Nokia] frequentiemeter


Gast

Aanbevolen berichten

hi als ik guide 6 tuner menu indruk dan zie ik onderaan een signaalsterkte meter.<BR>daarboven zie ik 3 getallen van 2 cijfers bvb<BR>89 c0 a5<BR>wat betekent die 89 c0 en a5?<BR>misschien een stomme vraag maar ik weet het niet.Wat is de minimum signaalsterkte om geen blokken te hebben?<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://www.geocities.com/digital_sat_2000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze getallen hebben niets met een frequentie te maken, maar geven de signaal kwaliteit aan.<BR>Dat is dus iets anders als de signaal sterkte, alhoewel die daar natuurlijk ook zo z'n invloed op heeft.<BR>De A t/m F zijn hexadecimale waarden voor 10 t/m 15.<BR>Het eerste paar, bij jou dus 89 lijkt wel wat over de signaal sterkte te zeggen.<BR>Bij mij staan dat meestal rond de 75 en dan is het signaal prima.<BR>Bij de meeste 60 cm. schoteltjes gaat die waarde naar de 50.<BR>De 89 bij jou is dus heel erg goed, je hebt deze waarschijlijk gezien bij goede weersomstandigheden.<BR>Kijk maar eens onder de verschillende omstandigheden.<BR>Ik heb even gekeken; (mijn installatie is draaibaar) op RTL 2 komen de blokken als deze waarde beneden de 40 komt.<BR>De laatste twee hexadecimale getallen veranderen vrij sterk, geven waarschijnlijk meer informatie over de hoeveelheid fouten die door het front-end geconstateerd worden.<BR>Dat zou dan direct met de FEC te maken hebben.<BR>Deze balk en getallen zijn veel betrouwbaarder dan het originele Nokia balkje dat alleen de signaalsterkte weergeeft.<BR>Een sterk signaal houdt niet in dat het een foutloos signaal is.<P>Ik hoop dat je hieraan wat hebt, misschien is er nog ergens iemand die exact de betekenis van deze gegevens kan toelichten.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...