Ga naar inhoud


[Nokia 9200] MM9200 slechter beeld dan seca doos?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren een mm9200 en deze sinds kort geladen met dvb 2000 versie 1816.<BR>Dit bevalt uitstekend, tot dat ik er een seca doos naast zette.<BR>Het viel mij op dat het beeld van de seca doos gewoon veel helderder en scherper is.<BR>Ook heb ik met de mm9200 veel meer vegen in het scherm en komen de kleuren wat onnatuurlijker op mij over in vergelijk met de Pioneer seca doos.<BR>bijde dozen heb ik via elk een aparte scart aansluiting op een Philips 100hz 4:3 tv aangesloten.<BR>Nu komt mijn vraag kan ik de helderheid en kleur van mijn dvb2000 doos aanpassen en zoja hoe en wat is de beste waarde.<BR>Ik probeer zo min mogelijk met het expert menu te spelen, daar ik niet weet wat er allemaal kan gebeuren als ik met die cyferstjes rommel, en voordat je het weet heb je geen beeld meer.<BR>MVG<BR>aRBie.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Getallen opschrijven en experimenteren met je 9200 !!!!<P>Let wel, controleer eerst of je RGB of composiet kijkt.<BR>Composiet kun je beinvloeden, RGB kun je niet beinvloeden/veranderen (wel/enkel burst)<P>Gezien je "vegen" denk ik dat je composiet kijkt en daarin is alles te veranderen.<P>De Nokia encoder is de beste en zeker "strakker" dan een Secadoos.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoorden, maar wat is composiet? en s-vhs heb ik geprobeerd, maar dan wordt alles zwart-wit, m'n 28pt910 kan wel svhs aan maar hoe sluit ik dat kabeltje dan aan op m'n mm.<BR>sorry jongens ik begrijp dus dat het beter kan maar weet nog niet hoe en waar ik moet instellen.<BR>graag advies, met de handleiding van de satelite club kom ik ook niet veel verder.<BR>alvast bedankt<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt bij RGB gebruik heb je geen mogelijkheid om te regelen, en net als die geene wat hier boven staat beschreven de nokia is tot nu toe nog steeds de beste in het beeld weergave dan welke ontvanger dan ook, De Humax 5400 en de 5600 kunnen hier nog veel van leren. ( zelf heb ik hier de 5600 en de Nokia 9800-s )<BR>Afijn maar ik heb nog een oplossing voor je als je die nokia even op S-VHS gooit terminste als je tv het ook aankan, dan heb je minstens een stuk beter beeld, maar ja staat wel tegen over dat je dan wel in het rooie menu een instelling moet veranderen, bijdeze succ6.<P><BR>Mark. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

RGB kijken geeft meest strakke beeld en moet zeker op een 100Hz Philips kunnen. Op je MM9200 op de TV uitgang een voldoende (*) bedrade Scart kabel aansluiten en die op een/de scart ingang van je TV aansluiten die ook RGB kan. Op jouw Philips is dat waarschijnlijk external 1<P>(*) RGB signaal heeft wat meer aders in de kabel nodig. Staat meestal wel op de verpakking. Als je kabel al hebt moet je checken of 'ie voldoende bedraad is. Met name de RGB signalen ontbreken in goedkopere kabels. Preciese pinbezetting ben ik effe kwijt maar staat gelukkig achter in de Nokia manual smile.gif <p>[This message has been edited by Bart (edited 09 September 2000).]

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, RGB is bijna het straks maar, hier zit 1 rottig nadeel aan, want zoals ik al eerder beschreven heb, bij RGB valt geen scherpe contrast en kleuren instelling te regelen deze staan vast op een fabriek,s instelling dus dof beeld en roode koppen in beeld, dus vandaar dat ik de S-VHS,die wel regelbaar is op de beste plaats komt als je zo goed mogelijk beeld kwalitijd wilt hebben, oja als je het op S-VHS hebt gezet in je mm9200 dan krijg je inderdaad wzart/wit beeld dan gewoon ff met je afstandb. van de tv schakelen tot je tv op schart weer S-VHS tegenkomt dan heb je kleur, is dit niet het geval dan ondersteunt je tv deze optie niet, of goedgenoeg.<P><BR>Mark. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als je s-vhs wilt kijken heb je een uitgebreidere kabel nodig wink.gif<P>En bij mijn mm9500 is RGB af fabriek zodanig ingesteld dat ik echt géén s-vhs ga gebruiken tongue.gif

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...